EN |
    ورود
   4:40:04 AM

"خدایا به ما ظرفیت و لیاقتی عطا کن که بتوانیم ناشر بخشی از خبری باشیم که تو اراده کرده ای در هستی نشر یابد"
 

1398 / 07 / 23
 
پایگاه خبری وب دا کاشان

سلامت روان

سطح سلامت روان شما چقدر است؟

سلامت روان خود را می توانید با استفاده از پرسش نامه ذیل بسنجید.

 

هر کدامِ از این عبارت ها را مطالعه و جوابی را انتخاب کنید که به بهترین شکل، احساس شما در یک ماه گذشته را توصیف می‌کند. عددهای انتخابی را با هم جمع بزنید تا نمره‌ی کلی سلامت روان خود را پیدا کنید.

 

 

در طول یک ماه گذشته:

هیچ‌وقت

به ندرت

نیمی از اوقات

اغلب

تقریباً همیشه

احساس اعتمادبه‌نفس کردم.

1

2

3

4

5

از آن‌چه به دست آوردم، احساس رضایت کردم – به خودم افتخار کردم.

1

2

3

4

5

بسیار فعال بودم – پروژ‌ه‌های بسیاری را پذیرفتم.

1

2

3

4

5

از نظر احساسی، توازن داشتم.

1

2

3

4

5

احساس کردم دوست داشته می‌شوم و قدرم را می‌دانند.

1

2

3

4

5

اهداف و تصمیماتی داشتم.

1

2

3

4

5

مایل بودم خوش بگذرانم، ورزش کردم و در همه‌ی فعالیت‌های مورد علاقه و سرگرمی‌هایم شرکت داشتم.

1

2

3

4

5

احساس مفید بودن کردم.

1

2

3

4

5

به راحتی لبخند می‌زدم.

1

2

3

4

5

با خودم صادق بودم، همیشه طبیعی رفتار کردم.

1

2

3

4

5

به خوبی به دوستانم گوش فرا دادم.

1

2

3

4

5

نسبت به همه چیز کنجکاو بودم و به آن‌ها علاقه نشان دادم.

1

2

3

4

5

وقتی با شرایط پیچیده روبه‌رو بودم، به راحتی توانستم مسایل را حل و فصل کنم.

1

2

3

4

5

زندگی را هیجان‌انگیز می‌دانستم و می‌خواستم از هر لحظه‌ی آن لذت ببرم.

1

2

3

4

5

نسبتاً خونسرد و منطقی رفتار کردم.

1

2

3

4

5

توانستم به راحتی جواب مشکلاتم را پیدا کنم.

1

2

3

4

5

به خوبی با اطرافیانم کنار آمدم.

1

2

3

4

5

با سرعتی طبیعی زندگی کرده و در هیچ چیز زیاده‌روی نکردم.

1

2

3

4

5

حس کردم واقعاً از زندگی لذت می‌برم.

1

2

3

4

5

احساس شوخ‌طبعی کرده و به راحتی دوستانم را به خنده می‌انداختم.

1

2

3

4

5

احساس خوبی و آرامش داشتم.

1

2

3

4

5

احساس سلامت داشتم.

1

2

3

4

5

توانستم به شکلی مثبت با موقعیت‌های دشوار روبه‌رو شوم.

1

2

3

4

5

روحیه‌ی خوبی داشتم.

1

2

3

4

5

جمع کلی از 125:

+

+

+

+

+

 

 

در اینجا، امتیاز شما نشان دهنده‌ی این است که در بخش‌های مختلف زندگی خود چقدر تعادل داشته‌اید، چقدر خوب با زندگی کنار آمده‌اید و چه احساسی به مسایل دارید. این‌ها همگی بخش‌های مهمی از سلامت روانی هستند. هیچ امتیاز جادویی وجود ندارد که سلامت کامل را تضمین کند و به همین دلیل توضیحی در مورد امتیاز "بالا" یا "پایین" و معنی آن‌ها نداده‌ایم. در عوض، پیشنهاد می‌دهیم با استفاده از این تست شخصی، سلامت روانی خود را در طول زمان دنبال کنید و پس از چند ماه دوباره آن را تکرار کنید و نتایج را هر بار استفاده از آزمون را با دفعات قبل مقایسه کنید.

 

اگر به شکل فعالانه بر بهبود سلامت روان خود تمرکز کنید، در آن صورت امتیاز شما در طول زمان بالا می‌رود. افزایش معمولاً به معنای این است که حس بهتری نسبت به مسایل داریم و بهتر می‌توانیم با چالش‌های زندگی روبه‌رو شویم، در حالی که هنوز فرصتی را وقف خوش گذراندن می‌کنیم. اگر با استرس یا تغییر در وضعیت کلی سلامت خود روبه‌رو هستید، ممکن است امتیاز شما مدتی کاهش بیابد. کاهش معمولاً به این معناست که کمتر می‌توانید احساس خوبی نسبت به مسایل داشته باشید و می‌کوشید تعادل را دوباره برقرار کنید. کاهش در امتیاز می‌تواند نشانه‌ی مهمی مبنی بر وارد عمل شدن و بهبود وضعیت باشد. بیشتر ما در طول زمان با بالا و پایین رفتن امتیاز خود روبه‌رو می‌شویم. برای دنبال کردن سلامت روانی خود در طول زمان، پیشنهاد می‌دهیم ماهی یک بار این تست را تکرار کنید.

ساعت : 11:22 -  روز  : یکشنبه  - 27 /  7 / 1393 /  شماره خبر : 30 / تعداد نمايش :582

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران: