EN |
    ورود
   6:43:00 PM

"خدایا به ما ظرفیت و لیاقتی عطا کن که بتوانیم ناشر بخشی از خبری باشیم که تو اراده کرده ای در هستی نشر یابد"
 

1399 / 05 / 14
 
فرهنگ سلامت

قابل توجه افرادی که رژیم دارند؛

کاهش وزن تنها با کاهش انرژی دریافتی میسر است

کاهش وزن تنها با کاهش انرژی دریافتی میسر خواهد بود و این امر بر اساس محدودیت در دریافت انرژی و یا افزایش مصرف یا سوخت انرژی صورت می گیرد.

یک متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن هشدار در مورد استفاده از رژیم های خیلی سخت، اظهار داشت: رژیم های خیلی سخت کمتر از 1200 کالری در روز به علت احتمال پرخوری بعدی و بازگشت به چاقی خطرات سلامتی را به همراه خواهد داشت و با توجه به این که در این گونه رژیم ها غالبا دریافت ویتامین و مواد معدنی ناکافی است بنابر این نیاز به مصرف مکمل های ویتامین و املاح وجود دارد.

دکتر فروزان صالحی افزود: در ابتدا کاهش وزن به دلیل دفع مایعات است و سپس چربی کاهش می یابد این رژیم ها نباید بیش از 16 هفته ادامه یابد رژیم غذایی سخت عوارض جانبی نامطلوبی دارد که می توان به تهوع ، عدم تحمل سرما ، ریزش مو ، سنگ کیسه صفرا و نامنظمی قاعدگی اشاره کرد.

 کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: رژیم غذایی که شامل مصرف زیاد مایعات است سبب کاهش شدید پروتئین وسدیم بدن شده و فرد را درمعرض کمبود سدیم قرارخواهد داد در این حالت فرد دچار تهوع ، گیجی ، سرگیجه شده و درموارد شدیدتر به کما خواهد رفت.

وی استفاده از رژیم هایی با کاهش متوسط کالری  1200تا 1500 کیلو کالری در روز برای بانوان و رژیم های غذایی 1400 تا 1600 کیلو کالری در روز را برای آقایان مناسب دانست و خاطرنشان کرد: محدودیت مصرف انرژی امری ساده و قابل دستیابی است که از طریق انتخاب و مصرف غذاهای سالم تر  انتخاب غذاهایی با چربی کمتر ، افزایش مصرف سبزی ها و میوه ها و روشهای طبخ با چربی کمتر امکان پذیر بوده که در مجموع به کاهش انرژی دریافتی منجر می شود.

به گفته وی، در این روش دریافت انرژی به 500 تا 1000 کیلو کالری در روز کاهش می یابد اگر چه استفاده از رژیم غذایی کم کالری توصیه می شود، اما استفاده از رژیم های خیلی کم کالری مثلا کمتر از 800 کیلو کالری در روز به طور معمول و بدون دریافت آموزشهای لازم مناسب نبوده و نتایج مطلوبی نیز در بر نخواهد داشت.

 

ساعت : 12:22 -  روز  : پنج شنبه  - 16 /  6 / 1391 /  شماره خبر : 31 / تعداد نمايش :548

درج نظر بینندگان نظرات کاربران فایل مرتبط
  درج نظر بينندگان خبر :

نام:   
ایمیل:  
نظر:    

  نظرات كاربران: