امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/07/15 - 13:39
  • 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zhdj

"آینده را باید ساخت" شعار هفته ملی کودکان

معاون بهداشتی دانشگاه اظهار داشت: هفته ملی کودک امسال 12 تا 18 مهرماه با شعار "آینده را باید ساخت" و با رویکرد "بازی، نشاط و تحرک فیزیکی" تکریم می شود...




معاون بهداشتی دانشگاه اظهار داشت: هفته ملی کودک امسال 12 تا 18 مهرماه با شعار "آینده را باید ساخت" و با رویکرد "بازی، نشاط و تحرک فیزیکی" تکریم می شود.



به گزارش وب دا، دکتر رضا رزاقی اظهار داشت: تمرکز بر موضوعات "بازی و نشاط و بازی های مناسب خانگی، بدرفتاری های کودکان و کنترل اضطراب آن ها در دوران کرونا، فعالیت فیزیکی و پیشگیری از چاقی و اضافه وزن، سلامت و ایمنی و تغذیه مناسب شیرخواران و کودکان" از مهم ترین محورهای این هفته می باشد.



وی، با اشاره به اینکه روز جهانی کودک، این وظیفه را به دولت‌های جهان یادآوری می کند که برای کودکان مستقل از نژاد آنان، یک زندگی مناسب فراهم کنند، تصریح کرد: از زمان تصویب پیمان‌نامه‌ حقوق کودکان سازمان ملل در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۸۹، حق تامین نیازهای اساسی کودکان در قوانین بین‌الملل تصریح شده است.



دکتر رزاقی، با اشاره به اینکه پیمان‌نامه حقوق کودک یک کنوانسیون بین‌المللی است که حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را بیان می‌کند، یادآور شد: "هیچ کودکی نباید از تبعیض رنج ببرد، زمانی‌که در رابطه با کودکان تصمیم‌گیری می‌شود، باید منافع عالیه آنان در راس قرار گیرد، کودکان حق حیات داشته باشند و به خوبی رشد کنند و همچنین حق داشته باشند آزادانه عقاید و نظرات خود را ابراز کنند و این نظرات در تمامی اموری که به آنها مربوط می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد".



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119945
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم