امروز : 01 مرداد 1403
  • 1397/12/06 - 08:58
  • 4
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZbQj

"مردان فعال تر، مردان سالم تر"

معاون بهداشتی علوم پزشکی کاشان گفت: "مردان فعال تر، مردان سالم تر" به عنوان شعار هفته سلامت مردان ایرانی نامگذاری شده است...




معاون بهداشتی علوم پزشکی کاشان گفت: "مردان فعال تر، مردان سالم تر" به عنوان شعار هفته سلامت مردان ایرانی نامگذاری شده است.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه،دکتر سید علیرضا مروجی، با اشاره به اهمیت موضوع سلامت مردان افزود: از سال 1385 اولین هفته اسفند ماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان نامگذاری گردیده و هر ساله در این هفته فعالیت ها و مداخلاتی با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه به ویژه مردان در زمینه اولویت ها و مخاطرات سلامت مردان انجام می گیرد.



معاون محترم بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار در جامعه بوده و توسعه کشور را در پی خواهد داشت.



به گفته وی، عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و درگیری با فاکتورهای خطر محیطی و شغلی در مردان بیشتر است و آن ها کمتر به پزشک مراجعه نموده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند.



وی، تامین سلامت جسمی و روانی مردان در دوره های مختلف زندگی و پیشگیری از بیماری ها، حساس سازی و تبیین جایگاه فرهنگی سلامت در جامعه و ایجاد فرهنگ توجه به سلامتی قبل از بیماری، پیشگیری اولیه و تشخیص زود هنگام بیماری های خطیر و بدون علامت در جامعه درگروه از اهداف این نامگذاری برشمرد.



دکتر مروجی، افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامتی به ویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی، توجه به نیازهای بهداشتی، آموزشی و درمانی مردان و گسترش فرهنگ همکاری درون بخشی و برون بخشی در دستگاه های مرتبط با وزارت بهداشت در مقوله سلامت مردان را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.



دکتر سید علیرضا مروجی ابراز امیدواری کرد: با آگاه کردن مردم از علائم و روند بیماری های پر مخاطره و آموزش شیوه زندگی سالم از ابتلای مردان جامعه به این بیماری ها جلوگیری نماییم.



عناوین و محورهای اطلاع رسانی و آموزش در روزهای هفته ملی سلامت مردان ایران در سال 97



چهارشنبه، اول اسفند: مردان فعال و بهره وری در محیط کار دوستدار فعالیت بدنی



پنجشنبه، دوم اسفند: نقش مستقیم و غیر مستقیم فعالیت جسمانی در پیشگیری و درمان بیماری های غیر واگیر، واگیر، سلامت روانی و اجتماعی



جمعه، سوم اسفند: پدران، مشوق فعالیت جسمانی پسران و سایر اعضای خانواده



شنبه، چهارم اسفند: شهر دوستدار فعالیت جسمانی (پیاده روی/ دوچرخه سواری و...



یکشنبه، پنجم اسفند: ایمنی و استاندارد در فعالیت های ورزشی



دوشنبه، ششم اسفند: مردان جوان فعال تر، عملکرد تحصیلی بالاتر



سه شنبه، هفتم اسفند: زندگی طولانی تر برای سالمندان و بیماران فعال



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118457
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم