امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/11/11 - 12:53
  • 4
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z1vj

آموزش و اطلاع رسانی مهم ترین راهکار پیشگیری از سرطان / بیماری سرطان دومین عامل مرگ و میر در ایران و کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه، آموزش و اطلاع رسانی را مهم ترین راهکار پیشگیری از سرطان عنوان کرد...




معاون بهداشتی دانشگاه، آموزش و اطلاع رسانی را مهم ترین راهکار پیشگیری از سرطان عنوان کرد.



به گزارش وب دا، دکتر سید علیرضا مروجی در چهارمین جلسه شورای سیاست گذاری و هماهنگی انجمن روابط عمومی شهرستان و اصحاب رسانه که به مناسبت پویش ملی مبارزه با سرطان روز سه شنبه مورخ 10/11/96 برگزار شد، به اهمیت برنامه پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر و عوامل خطر آن از برنامه های تحول سلامت در حوزه بهداشت تاکید کرد.



وی، بیماری سرطان را به عنوان دومین عامل مرگ و میر پس از بیماری های قلبی و عروقی در ایران و کاشان معرفی نمود.



دکتر مروجی،  براساس آمار سال ٩٣ که برای اولین بار منتشر می شود، تعداد  مبتلایان به سرطان در کشور ۱۰۹ هزار نفر عنوان کرد و افزود: شایع ترین سرطان های کل کشور در زنان؛ به ترتیب سرطان پستان با شیوع ٣١.٣ در هر ١٠٠ هزارنفر، سرطان روده بزرگ و سرطان پوست هر کدام ١١ ، سرطان معده ٩.٨ و سرطان تیرویید ٧ در هر ١٠٠  هزار نفر است.



معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: شایع ترین سرطان های کل کشور در مردان؛ به ترتیب سرطان معده با عدد ٢١ تا ٢٢ در هر ١٠٠ هزارنفر، سرطان پوست ١٨.٦، پروستات ١٦ تا ١٧، روده بزرگ ١٥ و سرطان مثانه ١٣ درهر ١٠٠هزارنفر است.



وی اظهار داشت:  بروز سرطان در کاشان و آران و بیدگل  7/121 در صد هزار نفر می باشد که از این بین سرطان های پستان، پوست، خون، روده بزرگ و پروستات رتبه اول تا پنجم بروز سرطان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را دارند.



دکتر مروجی بیان داشت:  هر چند میزان بروز سرطان در ایران و کاشان از متوسط جهانی آن پایین تر است ولی با توجه به گستردگی عوامل خطر بروز  این بیماری، مشارکت جمعی برای آگاه سازی مردم جهت مبارزه با این بیماری لازم است.



مهرداد جزایری کارشناس برنامه سرطان دانشگاه نیز، عوامل خطر بروز سرطان را نام برده و راه های پیشگیری از این بیماری را آموزش داد.



دکتر بخردی پزشک شرکت باریج اسانس نیز در ادامه، در خصوص پیشگیری از سرطان پوست، به عنوان دومین عامل بروز سرطان در کاشان، راهکارهای لازم را به حضار ارائه کرد. 



این نشست به همت روابط عمومی دانشگاه و به مناسبت پویش ملی مبارزه سرطان با حضور اعضاء انجمن روابط عمومی ادارات شهرستان کاشان و اصحاب رسانه با همکاری گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی و شرکت باریج اسانس اجرا شد.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117649
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم