امروز : 26 تیر 1403
  • 1401/08/10 - 18:55
  • 27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZDEP

آیین چهاردهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه برگزار شد

آیین چهاردهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه با عنوان ستارگان خاک و با حضور خانواده شهید ابراهیم هادی ساعت ۱۹ دوشنبه نهم آبان در مسجد بقیة الله الاعظم (عج) دانشگاه برگزار شد...




آیین چهاردهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه با عنوان ستارگان خاک و با حضور خانواده شهید ابراهیم هادی  ساعت ۱۹ دوشنبه نهم آبان در مسجد بقیة الله الاعظم (عج) دانشگاه برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه در حاشیه این مراسم، گفت: ارزش و مقام شهدای گمنام در نزد پروردگار از سایر شهدا بالاتر است، چون این شهداء دو فضیلت شهادت و گمنامی را در خود جمع کرده اند.



دکتر کورش ساکی، وظیفه اصلی همگان را یادآوری جایگاه شهدا برای نسل آینده دانست و گفت: باید با سازگاری در تمام مشکلات و سختی‌ها مسیر نورانی شهیدان را ادامه داده و از مسیر نورانی آن‌ها خارج نشویم.



وی افزود: دشمن در حوادث دانشگاه‌ها بدنبال مظلوم نمایی و سوءاستفاده از احساسات جوانان است، اما بداند که این انقلاب حوادث سخت‌تر از این را نیز پشت سر گذاشته و نمی‌تواند در حرکت انقلاب خللی وارد کند.



مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا ، گفت: شهیدان نظام مقدس جمهوری اسلامی چون دعوت به قیام برای خدا کردند، خداوند در دنیا و آخرت به آنها عزت و عظمت عطا کرد.



سردار عظیم ابراهیم‌پور اظهارداشت: شهیدان ترور حضرت احمد بن موسی (ع) شاه‌چراغ شیراز نیز نزد خداوند تبارک و تعالی دارای عزت و عظمت هستند و به همین دلیل در این دنیا با عزت و عظمت بسیار بزرگی تشییع و تدفین شدند.



به گفته مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۳۶ کشور در هشت سال دفاع مقدس با ایران جنگیدند که نه تنها نتوانستند خللی در پیشرفت انقلاب ایجاد کنند بلکه به برکت خون شهدا، عزت، عظمت و اقتدار ایران در جهان افزایش یافت.



وی ضمن تشریح فتنه های دشمن در چند دهه اخیر به ویژه فتنه های 78 و 88 به ریشه ها و دلایل و چگونگی ایجاد فتنه جاری در کشور پرداخت.



حجت الاسلام و المسلمین ابن علی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، نیز در این مراسم سخنانی را در خصوص جایگاه شهدا بیان کرد.



خواهر شهید ابراهیم هادی نیز در این مراسم، با ذکر خاطراتی به بیان فضایل و خصوصیات این شهید بزرگوار پرداخت.



مداحی ابوذر روحی، همخوانی سرود سلام فرمانده، ذکر مصیبت اهل بیت (ع)، برپایی نمایشگاه اقلام فرهنگی و کتاب، ایستگاه صلواتی و ... از جمله برنامه‌های جانبی آیین چهاردهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه بود.



لازم به ذکر است: در این آیین که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه و با همکاری روابط عمومی برگزار شد، خانواده شهید ابراهیم هادی و جمعی از خانواده‌های معظم منطقه کاشان و برخی مسئولان این شهرستان حضور داشتند.



پیکر پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی کاشان مدفون است.



 








  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 122245
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم