امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/07/19 - 13:41
  • 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z8rj

اجرای الگوی تغذیه سالم در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

مدیر دانشجویی دانشگاه، از اجرای الگوی تغذیه سالم در این دانشگاه خبر داد...




مدیر دانشجویی دانشگاه، از اجرای الگوی تغذیه سالم در این دانشگاه خبر داد.



به گزارش وب دا، دکتر علی یوسفیان، اهم اقدامات این معاونت در راستای اجرای الگوی تغذیه سالم  دانشجویان در طی سال تحصیلی گذشته و جدید را شامل استفاده از روغن مایع گیاهی جهت پخت و پز، رعایت اصول اولیه در تفت و سرخ کردن مواد غذایی، محدودیت مصرف چربی و نمک و استفاده از نمک استاندارد و ید دار، گنجاندن حداقل دو وعده ماهی در برنامه غذایی، اختصاص ۱۰ واحد لبنیات (شیر- ماست- دوغ- ماست موسیر و ...) در برنامه غذایی هفتگی عنوان کرد.



وی، با اشاره به اختصاص 7 الی 8 واحد سبزی یا سالاد در برنامه غذایی هفتگی، استفاده از سبزی و صیفی جات تازه با رعایت مراحل سالم سازی و بهداشتی سبزیجات، اختصاص حداقل شش وعده میوه در برنامه غذایی به هفتگی، تغییر برنامه غذایی از تک منویی به دومنویی و قراردادن کلیه گروههای غذایی (نان و غلات، گوشت و جانشین‌های آن، حبوبات، شیر و لبنیات، میوه و سبزیجات، قندهای ساده و چربی) در حد استاندارد در منوهای غذایی برنامه هفتگی غذای دانشجویان تاکید کرد.



 دکتر یوسفیان، اعتبار سنجی آشپزخانه و سلف دانشجویی و اقدام جهت صنعتی سازی پخت از طریق ایجاد و تعهد خرید برای پیمانکار طبخ، حذف تمام غذاهای فست فودی از جمله کالباس، سوسیس، همبرگر و ... را ازدیگر اقدامات معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در راستای اجرای الگوی تغذیه سالم در این دانشگاه برشمرد.



 



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117428
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم