امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/06/07 - 13:27
  • 4
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZMpj

اختتامیه هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه برگزار شد

مراسم اختتامیه هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه با حضور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از اساتید، اعضای هیات علمی، مسئولین و خانواده شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی روز دوشنبه مورخ 6/6/96 در سالن دکتر محمد قریب برگزار شد...




مراسم اختتامیه هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه با حضور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رئیس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از اساتید، اعضای هیات علمی، مسئولین و خانواده شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی روز دوشنبه مورخ 6/6/96 در سالن دکتر محمد قریب برگزار شد.



رئیس دانشگاه در این مراسم، ضمن اشاره به اهمیت برگزاری طرح ضیافت اساتید دانشگاه اظهار داشت: براساس نظرسنجی‌ها رضایت اکثریت افراد مخصوصا از کلاس سبک زندگی حاصل شده است.



دکتر کوچکی گفت: ضیافت اندیشه اساتید نعمتی برای دانشگاه برای جهت دهی به فعالیتهای اساتید است.



دکتر ابراهیم کوچکی، ضمن اشاره به میزبانی از خانواده شهید طهماسبی افزود: شهید طهماسبی شهید مدافع حرم بوده که ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند و برجسته‌ترین ویژگی این شهید کار کردن در جهت کسب رضای خداوند بود.



معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در این مراسم تواضع را یکی از وظایف اساتید نسبت به دانشجوها دانست و اظهار داشت: لازم است دانشجویان تواضع، مدارا، گذشت، احساس عزت و وجدان کاری داشته باشند.



حجت الاسلام و المسلمین قریشی، عدم احترام بین دانشجو و استاد، عدم تربیت محقق در دانشگاه و عدم گذشت را از دیگر معضلات فرهنگی دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان دانست و خاطرنشان کرد: استاد باید وقت‌گذاری را به دانشجو آموزش دهد در حالی که استاد نیز باید ریسک‌پذیر باشد.



وی، با بیان این که برنامه های معاونت فرهنگی و نهاد رهبری در دانشگاه ها، فوق برنامه می باشد، گفت: هرچند وظیفه دانشگاه، تربیت پزشک، پرستار و تولید داروی خوب و آموزش مهارت های لازم برای امرار معاش و ارتقای علمی می باشد، ولی به شدت نیاز به مهندسی فرهنگی در دانشگاه ها داریم.



معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، با اشاره به اینکه مهندسی فرهنگی نیازمند برنامه ریزی است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی فرهنگی نیاز به رصد دارد، بنابراین اساتید مراقب باشند در بحث مهندس فرهنگی با رفتار و گفتار و کردار خود پیام فرهنگی را به فکر و ذهن دانشجویان ارسال کنند.



حجت الاسلام علیرضا شاه فضل مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این نشست، ضمن عرض تسلیت شهادت پنجمین گوهر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام محمد باقر (ع) و تشکر از حضور خانواده شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی، به ارائه گزارش اجمالی از برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید پرداخت.



دکتر محمود سلامی دبیر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه نیز از خانواده شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی تجلیل  کرد.



برپایه این گزارش: ابوی شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی نیز در ادامه در خصوص ویژگی های این شهید بزرگوار به ایراد سخن پرداخت.



این گزارش حاکیست: اساتید و اعضای هیات علمی و مسئولین حاضر در این مراسم نیز در پایان این نشست، به بیان دغدغه ها و مسائل موجود در دانشگاه پرداختند.



لازم به ذکر است: دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، دیدار با حضرت آیت اله نمازی امام جمعه معزز شهرستان کاشان، برگزاری جلسات هم اندیشی با موضوعات آسیب های فضای مجازی، مدیریت اسلامی و تحولات خاورمیانه با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از دیگر برنامه های متنوع در طول برگزاری این دوره بود.



گفتنی است: هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه از تاریخ نهم مردادماه تا ششم شهریورماه ماه سال جاری به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  با دو موضوع سبک زندگی و غرب شناسی برگزار گردید.



 








  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117351
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم