امروز : 31 تیر 1403
  • 1399/01/18 - 11:35
  • 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z1Nj

افراد در معرض خطر چه کار کنند؟

رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: در افرادی که علایمی مانند سرفه و عطسه ظاهر شده است، نمی‌توان گفت بیماری کرونا نیست زیرا در زمان اپیدمی هر علایم سرماخوردگی حتی می‌تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد...




رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: در افرادی که علایمی مانند سرفه و عطسه ظاهر شده است، نمی‌توان گفت بیماری کرونا نیست زیرا در زمان اپیدمی هر علایم سرماخوردگی حتی می‌تواند نشانه ابتلا به کرونا باشد.



دکتر مسعود دهقانی افزود: جالب اینکه خیلی از جوانان و کسانی که کم سن و سال هستند، دچار سرماخوردگی از جنس کرونا می‌شوند اما چون علایم خاص تب و تنگی نفس مانند سالمندان را ندارند و حالشان خیلی بد نمی‌شود، فکر می‌کنند مشکلی ندارند که البته این افراد انتشاردهندگان بیماری هستند.



وی تصریح کرد: هر فردی که دارای علایم سرماخوردگی شده است، چه بیماری کرونا داشته باشد یا نه، در کنار استفاده از ماسک، دست‌هایش را نیز باید مرتب با آب و صابون بشوید.



رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان اضافه کرد: استفاده از ماسک و شستن دست‌ها از سوی این افراد، اگر چه بیماری را حذف نمی‌کند اما به صورت خودکار از انتشار آن می‌کاهد و شدت بیماری را در جامعه کمتر می‌کند.



وی در مورد استفاده از دستکش اظهارداشت: دستکش لاتکس پزشکی بیشتر برای کادر درمانی و مراقبان بیمار مناسب است و اینکه مردم در خارج از خانه دستکش بپوشند، البته سطح تماس دست را در مواجه با آلودگی ویروسی احتمالی کاهش می‌دهد اما به معنی ایمنی کامل نیست.



دکتر دهقانی یادآور شد: استفاده از دستکش برای آن که فرد دست خود را به بینی، چشم و دهان خود نمالد، بسیار خوب است اما چون با سطوح تماس پیدا می‌کند، فرد نباید فکر کند اجناس خریداری شده را که با دستکش برداشته، دیگر آلوده نیست.





 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119416
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم