امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/04/24 - 13:50
  • 4
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /ZKnj

افزایش یک درصدی تصادفات این منطقه در سه ماه نخست امسال

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از افزایش یک درصدی تصادفات این منطقه در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد...




سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از افزایش یک درصدی تصادفات این منطقه در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.



به گزارش وب دا، دکتر سید محمد حسین مکی در نشست با خبرنگاران در تاریخ 22/4/96، اقدامات این مرکز را در حوزه های اورژانس پیش بیمارستانی شهری و جاده ای، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و ستاد هدایت اعزام های بین استانی و شهرستانی عنوان کرد.



وی، به انجام 6022 مأموریت در حوزه پیش بیمارستانی کاشان و آران وبیدگل در 3 ماهه اول 96 اشاه کرد و گفت: از این مجموع 1446 تصادف شهری و 269 تصادف جاده ای به همراه 2 فوتی رخ داده است.



سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه افزود: آمار فوتی هادر سه ماهه اول سال به میزان 30 درصد در تصادفات جاده ای و شهری کاهش یافته است.



وی، با بیان اینکه متوسط حضور تیم اورژانس 115 کاشان بربالین بیمار در سطح شهر از زمان پذیرش بیمار فوریت پزشکی در مرکز اپراتوری 115 شش دقیقه و 30 ثانیه و در جاده 9 دقیقه و 20 ثانیه است، تصریح کرد: مطابق برنامه استاندارد اورژانس کشوری این زمان در شهرها در 80 درصد موارد کمتر از 10 دقیقه و در جاده کمتر از 15 دقیقه می باشد که متوسط زمان حضور در کاشان قابل قبول است.



مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای سال جاری بیشترین آمار تصادفات جاده ای در محور اتوبان قم- کاشان با 418 مصدوم بوده ادامه داد: در این مدت، مصدومین تصادفات شهری 1231 نفر گزارش شده است.



به گفته وی، در سه ماهه اول امسال 46 هزار و 127 تماس تلفنی از طریق 5 خط 115در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان به ثبت رسیده است.



سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان یادآور شد: در نوروز 96 موارد مسمومیت با گاز COدر مسافران نوروزی نسبت به سال پیش کاهش یافته است.



دکتر مکی همچنان اضافه کرد: منطقه مشهد اردهال با توجه به نزدیک بودن به کاشان کلیه خدمات اورژانسی را از مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان دریافت می کند.



وی خاطر نشان کرد: سامانه وزارت بهداشت با شماره 1490، پاسخگوی 24 ساعته مردم در راستای ارائه اطلاعات و مشاوره دارویی مورد نیاز مردم می باشد.



 



****تصادفاتی با 4 تا 5 مصدوم و کشته حوادث ویژه تعریف می شود



رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان، یادآورشد: از نظر اورژانس کشور، تصادفاتی که 4 یا 5 مصدوم و کشته داشته باشد را حوادث ویژه با مصدوم بالا می گویند.



وی ادامه داد: در سه ماهه امسال دو حادثه ویژه در ماه های فروردین و اردیبهشت رخ داده است که یکی در محور اتوبان امیرکبیر با 30 مصدوم و 4 کشته و دیگری در جاده مشهد اردهای با 20 مصدوم و 2 کشته بوده است .



 



****افزایش 6 درصدی ماموریت های مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کاشان در سال 95



دکتر مکی، به انجام بیش از 17 هزار ماموریت توسط این مرکز در سال 95 اشاره کرد و از افزایش 6 درصدی ماموریت های مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کاشان در سال 95 نسبت به سال 94 خبر داد.



رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان افزود: تعداد مأموریت های انجام شده در سال 94 حدود 16 هزار و 526 مأموریت و تعداد مأموریت های انجام شده درسال 95 بالغ بر 17 هزار و 533 مأموریت بوده است.   



مسئول ستاد هدایت دانشگاه عنوان کرد: در سال گذشته، 609 مورد اعزام از شهرهای تابعه به کاشان و 355 مورد اعزام از کاشان به تهران و اصفهان انجام شده است.



مسئول ستاد هدایت دانشگاه، با بیان اینکه به ازای هر 2 یا 3 کد عملیاتی یک دستگاه آمبولانس پشتیبان موجود است، اظهار داشت: در حال حاضر 27 دستگاه  آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس در مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان موجود است.



وی، همچنین از فعالیت‌های شبانه روزی پایگاه اورژانس در منطقه فین مقابل هتل نگارستان در سال جاری خبرداد و افزود: پیش از این کد، منطقه 5 با دو نفر نیرو به صورت یک شیفت فعالیت داشت که با دستور رئیس دانشگاه شبانه روزی شدن آن نیروهای آن از 8 نفر افزایش یافت.



دکتر مکی در ادامه، به نوسازی ناوگان آمبولانس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته 7 دستگاه آمبولانس جدید توسط وزارت بهداشت و اورژانس کشور تامین و به ناوگان آمبولانس این مرکز اضافه شد که یک دستگاه از این 7 دستگاه از سوی خیرین سلامت اهدا شده است.



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117235
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم