امروز : 01 مرداد 1403
  • 1397/11/12 - 14:38
  • 8
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZrPj

افزایش 10 برابری زیرساخت های حوزه سلامت به برکت انقلاب اسلامی

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زیرساخت های حوزه سلامت در حال حاضر 10 برابر به برکت انقلاب اسلامی افزایش یافته است...




سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زیرساخت های حوزه سلامت در حال حاضر 10 برابر به برکت انقلاب اسلامی افزایش یافته است.



به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه، دکتر سعید نمکی در نشست با اعضای هیات رئیسه و خبرنگاران گفت: این ارتقاء به این معنی نیست که در حال حاضر چالش و مشکلات نداریم.



وی اظهار داشت: در اوایل انقلاب از هر هزار کودک، 130 نفر به یک ماهگی، 120 نفر به یک سالگی و 157 نفر به پنج سالگی نمی رسیدند و از 100 هزار زن به علت عوارض بارداری و زایمان 245 نفر حداقل در سال جان خود را از دست می دادند.



دکتر نمکی گفت: اگرچه مرگ و میر مادران زیر یک و پنج ساله و مرگ و میر مادران ناشی زایمان به کمتر از یک دهم رسیده است ولی امروزه بیماری های غیرواگیر هزینه های زیادی را به حوزه سلامت وارد کرده است.



سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر به بیماری های غیرواگیر توجه نکنیم بخش زیادی از منابع خود را باید برای آن هزینه کنیم.



وی تصریح کرد: فعالیت در این حوزه نیازمند مشارکت بین بخشی و تغییر سبک و شیوه زندگی مردم است و تغییر شیوه زندگی مردم نیازمند آموزش می باشد.



دکتر نمکی ادامه داد: بار جدید بیماری های غیرواگیر در کنار بیماری های واگیر جدید مثل ایدز، بیماری های مشترک دام و انسان، سالک و ... موضوع  جدی در نظام سلامت است.



وی، در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات آموزش پزشکی اشاره و بر تربیت دانشجویان به صورت جامعه محور تاکید کرد.



دکتر نمکی، با بیان اینکه دانشجویان باید در کنار مردم و در جامعه باشند، گفت: تحصیلات تکمیلی هزینه های زیادی را دربرداشته و نیازمند بازنگری در آموزش پزشکی هستیم.



سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: پژوهش ها بایستی مبتنی بر نیازهای و ارائه خدمت و راهکار باشد که بتواند مشکلات نظام سلامت را حل کند.



وی، بر استفاده از تکنولوزی های مدرن و کنترل از راه دور، استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و استفاده از نیروهای جوان تاکید کرد.



دکتر نمکی، در ادامه با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و تشکر از زحمات دکتر هاشمی در این راستا گفت: این طرح ضمن کاهش بار هزینه ها از مردم، بیماران خاص و صعب العلاج، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و ... دارای مشکلات و چالش هایی نیز هست که باید رفع شود.



وی، بر استفاده از نظام ارجاع و پزشکی خانواده تاکید کرد و گفت: پزشک محور نگاه نکنیم بلکه خدمت محور نگاه کنیم، بیمار محور نگاه نکنیم، سلامت محور نگاه کنیم.



وی، در پایان به اقدامات مناسب انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت در زمینه ارتقاء آموزش ترجیحا برای دوره های کارشناسی آمادگی همکاری با دانشگاه را دارد ولی در این راستا طبق نیازمندی منطقه عمل بایستی شود.



سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خود را میزبان در دانشگاه دانست و از روزهای خوب کاری و شرایط ویژه و سخت آن دوران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان یاد کرد.



دکتر نمکی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی است و در این زمینه به دنبال اجرای طرح های پایلوت باشید.



سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان اظهار داشت: وزارت بهداشت تمام همکاری و تعامل خود را با دانشگاه علوم پزشکی کاشان دارد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ادامه نشست، اظهار داشت: پایه و ستون این دانشگاه از زحمات مسئولین دانشگاه به خصوص دکتر نمکی است.



 دکتر ابراهیم کوچکی، با اشاره به اینکه جمعیت شهرستان کاشان و آران و بیدگل در مجموع بیش از 500 هزارنفر است، افزود: مجموع 104 خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع و پایگاه سلامت در کاشان و آران و بیدگل فعال است.



وی، با اشاره به تحصیل 3 هزار دانشجو در پنج دانشکده دانشگاه گفت: بیش از 200 عضو هیات علمی و حدود سه هزار کارمند در دانشگاه مشغول به خدمت می باشند.






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118415
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم