امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/07/07 - 12:58
  • 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZScj

انجام بیش از 250 سی تی اسکن ریه در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، از انجام بیش از 250 سی تی اسکن تشخیصی ریه در این مرکز با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا به صورت روزانه خبر داد...




مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، از انجام بیش از 250 سی تی اسکن تشخیصی ریه در این مرکز با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا به صورت روزانه خبر داد.



به گزارش وب دا، دکتر سید محمد حسین مکی با اشاره به افزایش قابل توجه مراجعان جهت انجام سی تی اسکن گفت: اگرچه  پیش از این نیز بخش تصویر برداری در سه شیفت  صبح، عصر و شب به صورت کامل فعال بود اما درحال حاضر، فقط در شیفت شب حدود 60 نفر پذیرش می شود که انجام این تعداد سی تی اسکن بی سابقه است.



وی از 10 برابر شدن، تقاضا برای اسکن های ریه  نسبت به  قبل از شروع  ایام کرونا خبر داد، و گفت: از ابتدای اسفند 98 تا پایان شهریورماه 99، بیش از 11 هزار نفر برای اسکن ریه در مرکز تصویربرداری بیمارستان پذیرش شده اند.



دکتر مکی، با اشاره به پذیرش و درمان بیماران کرونایی منطقه از اوایل اسفندماه 98 در این مرکز، اظهار داشت: از همین زمان از روش تشخیصی سی تی اسکن ریه برای افراد مشکوک  به کرونا استفاده شد.



وی، درباره روند مراجعه بیماران کرونایی برای سی تی اسکن  گفت: از نیمه دوم فروردین ماه تعداد مراجعین کاهش یافت ولی از اواسط خرداد ماه، تعداد مراجعین  افزایش یافته است که با روند صعودی فعلی، احتمال می رود این تعداد همچنان افزایش داشته باشد.



مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: با عنایت به اینکه امکان شناسایی بیماران  ناقل و مبتلا  وجود ندارد،  قبل و بعد از اینکه هر بیماری وارد دستگاه سی تی  اسکن  می شود، ضد عفونی سطوح و تجهیزات کامل صورت می گیرد تا از انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر در فضای بخش سی تی اسکن جلوگیری شود.



دکتر مکی افزود: برخی از پرسنل بخش تصویربرداری در این ایام، به ویروس کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه  همه آنها درمان  شده  و پس از بهبودی کامل به محیط کار بازگشتند.



وی گفت: با توجه به  افزایش فشار کار و ارزش بالای تشخیصی اسکن ریه برای بیماران کرونایی، زمان پاسخ دهی به کمترین حد ممکن رسیده و حتی در موارد مشکوک به کرونا،  بعضا جواب دهی فوری نیز انجام می شود و همکاران سختکوش بخش تصویر برداری اعم از پزشکان، اعضاء هیات علمی و کارشناسان رادیولوژی برای این امر تلاش می کنند.



مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی، برای  تامین یک دستگاه  سی تی اسکن دیگر نیز اقدام شده است، اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر این دستگاه به این مرکز تحویل گردد تا با فعالیت دو دستگاه از تجمع و انتظار بیماران جلوگیری شود.



وی، در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران سختکوش بخش رادیولوژی در مجاهدت مبارزه با این ویروس و همراهی با بیماران، از تمامی مردم عزیز درخواست کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات با قطع زنجیره انتقال بیماری پرسنل بیمارستان را در مبارزه با کرونا عملا یاری کنند.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119921
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم