امروز : 01 مرداد 1403
  • 1398/02/05 - 12:45
  • 10
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZgSj

اولین همایش تجارب برتر و خلاقانه بهورزان در دانشگاه برگزار شد

اولین همایش تجارب برتر و خلاقانه بهورزان در عرصه سلامت اجتماعی با حضور چهره ماندگار بهداشت کشور و مشاور رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، رییس دانشگاه، معاونین بهداشتی،آموزشی و توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مسئولین دانشگاه و شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در تاریخ 5/2/98 در آمفی تئاتر مرکزی برگزار شد...




اولین همایش تجارب برتر و خلاقانه بهورزان در عرصه سلامت اجتماعی با حضور چهره ماندگار بهداشت کشور و مشاور رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، رییس دانشگاه، معاونین بهداشتی،آموزشی و توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مسئولین دانشگاه و شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در تاریخ 5/2/98 در آمفی تئاتر مرکزی برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، مشاور رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و چهره ماندگار بهداشت کشور در این همایش، هدف بهورزی را تحت پوشش قرار دادن کامل مردم اعم از جسمی و ذهنی عنوان کرد.



دکتر حسین ملک افضلی، با بیان اینکه در گذشته از هر 5 کودک یک نفر به پنج سالگی نمی رسید، گفت: این رقم در حال حاضر حدود 10 برابر کاهش داشته است.



 بنیان گذار شبکه های بهداشتی درمانی کشور، این کاهش را از آثار اقدامات بهورزان عنوان کرد و افزود: بهورزان سربازان گمنام هستند.



دکتر ملک افضلی، مراقبت های سلامت روان در دوران بارداری را از بارزترین اقدام دانشگاه علوم پزشکی کاشان در کشور عنوان کرد.



وی، بر استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: باتوجه به تغییر نیازهای انسان همگام با آن باید اقدامات به روز و باکیفیت صورت گیرد.



مشاور رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، استفاده از توانایی ها و ظرفیت بهورزان را بهترین مدل ارائه شده خدمات بهداشتی در دنیا برشمرد و افزود: چهل سال تجربه در این راستا نشانه بی نقص بودن این مدل است.



چهره ماندگار بهداشت کشور، آموزشگاه بهورزی را قلب تپنده شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم، گفت: بهورزان منادیان زندگی سالم در روستاها می باشند که با افزایش امید به زندگی و ارتقاء شاخص های سلامت در اقشار محروم جامعه موجب ایجاد تحولی اساسی در نظام سلامت کشور شدند.



دکتر ابراهیم کوچکی، با اشاره به بیماری های مختلف در اوایل انقلاب اظهار داشت: بهورزان از آن زمان کار خود را شروع کردند.



وی، بهورزان را ورزیدترین افراد در سیستم آموزش عنوان کرد و افزود: آنان با خلاقیت و تلاش سیستم بهداشتی را تغییر دادند.



دکتر کوچکی، با اشاره به این که در بسیاری از خانه های بهداشت روستایی پزشک یک یا دو روز مشغول به خدمت است، تصریح کرد: بیشترین مسئولیت خانه های بهداشت به عهده این عزیزان است.



رئیس دانشگاه، بهورزان را خلاق و تلاشگر برشمرد و ادامه داد: دنیا در این مسیر از ما الگو می گیرد.



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز این همایش، تقدیر از تجارب برتر بهورزان و خلاقیت ها در راستای ایجاد انگیزه در سیستم، الگوبرداری سایر بهورزان از تجارب برتر همکاران خود و به اشتراک گذاشتن تجارب، آشنایی بیشتر سایر بخش های داخلی و بیرونی دانشگاه با خدمات ارزشمند بهورزان و جلب حمایت سازمان ها و ترغیب آنها به همکاری بیشتر با بهورزان را از اهدف این همایش برشمرد.



دکتر سید علیرضا مروجی، بهورز را نماد اقدام ریشه ای و ماندگار عنوان کرد و گفت: بهورزان کار خود را در دهه 60 با یک برنامه تدریجی آغاز کرده و به جایگاه کنونی رسیدند و در تمام مباحث به خصوص آموزش الگو هستند.



برپایه این گزارش، جمعی از بهورزان شاغل در دانشگاه نیز در این همایش، گزارشی از پیشنهادات و برنامه های اجرایی خود را ارائه کردند.



این گزارش حاکیست: اهداء جوایز به جمعی از بهورزان نمونه شاغل در دانشگاه از دیگر برنامه های این همایش بود.









 



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118576
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم