امروز : 31 تیر 1403
  • 1399/01/04 - 17:41
  • 7
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZbMj

اگر مردم در خانه نمانند تا چند ماه درگیر این بیماری خواهیم بود

رئیس مرکر بهداشت شهرستان کاشان در ویژه برنامه تلویزیونی هر خانه یک پایگاه سلامت، گفت: اگر مردم توصیه های بهداشتی را جدی نگرفته و در خانه نمانند، تا چند ماه درگیر این بیماری خواهیم بود...




رئیس مرکر بهداشت شهرستان کاشان در ویژه برنامه تلویزیونی هر خانه یک پایگاه سلامت، گفت: اگر مردم توصیه های بهداشتی را جدی نگرفته و در خانه نمانند، تا چند ماه درگیر این بیماری خواهیم بود.

به گزارش وب دا، دکتر مسعود دهقانی با اشاره به شروع به این بیماری از چهارده هفته پیش در ووهان چین، افزود: تا کنون تعداد بیش از 81 هزار نفر در چین به کوئید 19 مبتلا شده اند اما نکته قابل توجه عدم وجود مورد مثبت این بیماری در روزهای اخیر می باشد.

دکتر دهقانی، تصریح کرد: کسب این موفقیت و قطع زنجیره انتقال، به دلیل رفتار و نگرش صحیح مردم چین نسبت به مهار این ویروس می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: شهروندان نیز بایستی در خانه بمانند تا زنجیره انتقال در منطقه کاشان نیز قطع شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، ضمن اشاره به ابتلا بیش از 21 هزار نفر در کشور، گفت: با ارزیابی اطلاعات در دست می توان به این نکته پی برد که آمار ابتلا به کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان حدود 5 برابر آمار ابتلا در شهرهای کل کشور است.

وی افزود: این آمار نشان از قرار گرفتن کاشان در وضعیت جدی و هشدار می باشد.

دکتر دهقانی، به بهبود 90درصد از بیماران تاکید و یادآور شد: امکان ناقل بودن بدون علامت هر فرد وجود دارد که این فرد می تواند افراد دیگر را مبتلا کند.

وی تصریح کرد: کشور چین موفقیت اخیر خود در مقابله با کرونا ویروس را انتخاب قرنطینه سطح ۵ (هیچکس اجازه خروج از منزل ندارد) می داند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان به قرنطینه افراد مشکوک و بیماران در دوران نقاهت در یک اتاق جداگانه تاکید کرد و اظهار داشت: این افراد از خانواده فاصله گرفته و از ظروف غذا و سرویس بهداشتی مجزا استفاده کنند.

وی همچنین به مصرف مایعات و سوپ گرم برای مقابله با ویروس اشاره کرد و افزود: مراقبان افراد مشکوک در منزل حتما از دستکش و ماسک استفاده کنند و ملحفه و لباس های فرد مبتلا را در آب گرم با دمای ۶۰ درجه شستشو دهند.

دکتر دهقانی تصریج کرد: از تکان دادن لباس و ملحفه افراد مشکوک خودداری کرده و فاصله خود با این افراد را حفظ کنید.

وی ضمن تاکید بر غنیمت شمردن دو هفته ایام تعطیلات، اظهار امیدواری کرد: با قطع ارتباط هایمان تا پایان ماه، توان این ویروس به حداقل خواهد رسید. 

دکتر مسعود دهقانی یادآور شد: ممکن است بعضی افرادی این قرنطینه را هفته ها رعایت کنند اما بایک بیرون رفتن ساده این ویروس را گرفته و به افراد خانواده منتقل کنند.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119369
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم