امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/07/30 - 14:03
  • 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZErj

برپایی ایستگاه سلامت و مشاوره ورزشی

به مناسبت روز جهانی قلب و غذا و هفته سلامت بانوان، برپایی ایستگاه سلامت و مشاوره ورزشی به همت معاونت بهداشتی دانشگاه و با همکاری اداره ورزش و جوانان در مقابل ورزشگاه تختی کاشان برگزار شد..




به مناسبت روز جهانی قلب و غذا و هفته سلامت بانوان، برپایی ایستگاه سلامت و مشاوره ورزشی به همت معاونت بهداشتی دانشگاه و با همکاری اداره ورزش و جوانان در مقابل ورزشگاه تختی کاشان برگزار شد.



به گزارش وب دا، معاون بهداشتی دانشگاه گفت: عدم تحرک و فعالیت فیزیکی خطر ابتلا به مرگ های زودرس ناشی از سکته مغزی، بیماری های قلبی، سکته های قلبی و مغزی، دیابت نوع دو و برخی سرطان ها را در بزرگسالان افزایش می دهد.



دکتر سید علیرضا مروجی افزود: بر اساس دستور العمل مرکز بین المللی پیشگیری و کنترل بیماری ها، همه افراد بزرگسال باید حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش و فعالیت فیزیکی با شدت متوسط داشته باشند اما اغلب افراد به ویژه زنان از ورزش کردن سرباز می زنند و بنابراین  شیوع کم تحرکی در زنان کشور نسبت به مردان 2 برابر می باشد.



وی افزود: در راستای اطلاع رسانی روز جهانی قلب و غذا و هفته سلامت بانوان ایرانی (24 تا 30 مهر ماه) با محوریت ترویج فعالیت بدنی، ایستگاه سلامتی با نصب چادرهای ارائه خدمات سلامت و مشاوره در مقابل ورزشگاه تختی برپا گردید.



دکتر مروجی تصریح کرد: در این چادرها ارزیابی وزن، وضعیت توده بدنی و چاقی شکمی، اندازه گیری فشارخون و مشاوره های بهداشتی و ورزشی لازم برای زنان و سایر افراد مراجعه کننده انجام و در کنار آن سایر خدمات سلامت که با شروع طرح تحول نظام سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت ارائه  می شوند معرفی شد و همچنین لزوم فعال سازی پرونده الکترونیک سلامت اطلاع رسانی گردید.



 



آمار فعالیت های برنامه در این روز به شرح جدول زیر می باشد:



 





































تعداد






فشار خون گرفته شده






فشار خون بالای 140/90






فشار خون طبیعی






سابقه دیابت






80






80






19






61






10






تعداد






BMI بررسی شده






BMIبالای 30(چاق)






BMIبالای 25(اضافه وزن)






BMI5/18-25(طبیعی)






80






80






31






27






22






 


 



 



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117458
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم