امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/07/12 - 12:41
  • 4
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZZrj

برگزاری نشست تشکیل موسسات خیریه بیمارستانی در دانشگاه

نخستین نشست توجیهی - آموزشی تشکیل و اداره موسسات خیریه بیمارستانی در دانشگاه روز چهارشنبه 12/7/96برگزار شد...




نخستین نشست توجیهی - آموزشی تشکیل و اداره موسسات خیریه بیمارستانی در دانشگاه روز چهارشنبه 12/7/96برگزار شد.



به گزارش وب دا، این نشست با حضور دکتر اشراقی رییس اداره موسسات خیریه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر مروجی قائم مقام امور اجتماعی دانشگاه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان، مدیران و مددکاران بیمارستان‌های دولتی تابعه و نماینده مدیر عامل مجمع خیرین سلامت تشکیل گردید.



دکتر اشراقی در این جلسه، در خصوص ساختار معاونت اجتماعی و دلایل برگزاری نشست توجیهی- آموزشی تشکیل و اداره موسسات خیریه بیمارستانی در بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطالبی را عنوان کرد.



وی، در ادامه به اهمیت و ضرورت تشکیل موسسه خیریه بیمارستانی به منظور حمایت از بیمارستان ها در جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب، افزایش منابع مالی بیمارستان ها به نفع بیماران، توسعه واحدهای بیمارستانی و افزایش جذب مشارکت خیرین و تسهیل در فرآیند مشارکت های مردمی در حوزه درمان و امور رفاهی بیماران اشاره کرد.



رییس اداره موسسات خیریه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، سپس به بررسی دستورالعمل ها، آیین نامه ها و شیوه ‌نامه تدوین شده در زمینه تشکیل موسسه خیریه در  بیمارستان‌ها پرداخت و افزود: خیریه های بیمارستانی در اعتباربخشی بیمارستان‌های مدنظر وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت و هر چه سریع‌تر واحدهای مددکاری می‌بایست نسبت به راه‌اندازی خیریه بیمارستانی محل خدمت خویش همت گمارند.



وی، ضمن اشاره به آمار تعداد بیمارستان های خیریه و موسسات خیریه بیمارستانی در کشور، به لزوم همکاری بیمارستان ها، دبیرخانه مشارکت های اجتماعی، معاونت درمان و مجمع خیرین سلامت در تشکیل موسسات خیریه بیمارستانی تاکید کرد.



دکتر اشراقی، خواستار پیگیری پلاک گذاری اموال اهدایی خیرین در بخش های عمرانی و تجهیزاتی از مدعوین شدند.



دکتر سید علیرضا مروجی قائم مقام امور اجتماعی دانشگاه نیز، به اهمیت تشکیل و راه اندازی معاونت اجتماعی از طرف وزارت متبوع به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و با تاکید براستفاده از پتانسیل و ظرفیت  ایجاد شده، خواستار پیگیری مجدانه تشکیل موسسات خیریه بیمارستانی شد.



این گزارش حاکیست: حاضرین در این نشست به بیان نقطه نظرات و راهکارهای اجرایی پرداختند.



 






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117420
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم