امروز : 31 تیر 1403
  • 1398/08/12 - 10:43
  • 6
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • /ZNYj

بیش از هشت میلیون نفر از جمعیت کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند

رییس انجمن دیابت کشور در نشست انجمن دیابت شهرستان آران و بیدگل گفت: بیش از هشت میلیون نفر از جمعیت کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند که در این میان ۶۰ درصد افراد از بیماری خود خبر ندارند...






رییس انجمن دیابت کشور در نشست انجمن دیابت شهرستان آران و بیدگل گفت: بیش از هشت میلیون نفر از جمعیت کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند که در این میان ۶۰ درصد افراد از بیماری خود خبر ندارند.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتراسدالله رجب گفت: بیماری دیابت در کشور روندی افزایشی داشته، چنان که ۳۰ سال پیش نزدیک به یک میلیون نفر مبتلا داشتیم اما این آمار به بیش از هشت میلیون نفر افزایش داشته است.



رییس انجمن دیابت ایران، با اشاره به اهمیت بیماری دیابت در جهان خاطر نشان کرد: بیش از ۴۵۰ میلیون نفر دیابتی در جهان وجود دارند که متاسفانه این آمار حاکی از روند رو به رشد این بیماری در جهان است.



وی تصریح کرد: در کشور ما بیشتر روی درمان هزینه می‌کنند، در حالی که در کشورهای پیشرفته بیشتر بر جنبه پیشگیری، هزینه و برنامه‌ ریزی دارند زیرا پیشگیری نیازمند زمان و نتیجه‌ گیری بلندمدت است.



دکتر رجب در ادامه اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و درمان بیماری دیابت نقش پررنگی دارند چرا که با جامعه ارتباط نزدیک‌ تری دارند و با کمک خیرین به ایفای نقش خود در برابر بیماران می‌پردازند.



وی اضافه کرد: انجمن دیابت آران‌ و بیدگل نیز در کشور توانسته در سال‌های گذشته خدمات بزرگی به جامعه بیماران دیابتی داشته باشد.



سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران‌ وبیدگل نیز در این نشست گفت: بحث غربالگری دیابت جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان همزمان با ابلاغ طرح تحول سلامت آغاز شد و ۶۰ درصد این جمعیت غربالگری شدند.



دکتر اعظم باقری ادامه داد: حدود پنج هزار نفر بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم و ۷۰ بیمار دیابتی نوع اول تاکنون در این شهرستان شناسایی شده‌اند که مراقبت‌های لازم برای آنها در حال انجام است.



دکتر باقری اظهار داشت: در بعضی از مناطق شهرستان آران و بیدگل شاهد شیوع ۳۰ درصدی بیماری دیابت هستیم، این در حالی است که میانگین شیوع کشوری بیماری دیابت نزدیک به ۱۲ درصد است.



 وی تصریح کرد: بررسی آمارهای مرتبط با بیماری دیابت نشان می‌دهد که به سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش و پیشگیری نیاز داریم و این مهم باید در اولویت سیاست‌ گذاری‌های بهداشت و درمان کشور قرار گیرد.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118948
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم