امروز : 01 مرداد 1403
  • 1398/04/01 - 09:14
  • 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZmUj

تغییر سبک زندگی مهم ترین اقدام در پیشگیری و کنترل فشارخون بالا

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: تغییر سبک زندگی مهم ترین اقدام در پیشگیری و کنترل فشارخون بالا است...




معاون بهداشتی دانشگاه گفت: تغییر سبک زندگی مهم ترین اقدام در پیشگیری و کنترل فشارخون بالا است.



به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل، دکتر سید علیرضا مروجی گفت: خوردن غذای سالم و کم نمک، افزایش فعالیت بدنی، نگهداشتن وزن در حد طبیعی، مدیریت استرس، سیگار نکشیدن و سنجش فشار خون از جمله این اقدامات است.



وی افزود: استرس را مدیریت کنید، به کار و مشغله زیاد نه بگوئید. افکار منفی را از خود دور کنید. ارتباط اجتماعی و خانوادگی خود را تقویت کنید، صبور بوده  و به لطف بی انتهای خداوند  امیدوار باشید.



دکتر مروجی یاداور شد: تغییر سبک زندگی مشکل است مخصوصا زمانی که می بینید مدت ها رژیم غذائی را رعایت کردید، ولی تغییری مشاهده نشده است.  باید  بدانید  مشکل شما  در یک شب  به وجود نیامده  است، سال هاست که همراه شماست و شما هم باید برای مشاهده آثار مثبت تغییر سبک زندگی، شکیبا باشید.



وی با اشاره به عوارض فشار خون بالا اظهار کرد: در اثر فشار خون بالا عروق شبکیه چشم، کلیه ها و قلب و عروق مغزی آسیب می بینند و سکته های مغزی و قلبی افزایش پیدا می‌کند پس آن را جدی بگیرید.



بسیج ملی کنترل فشار خون جهت کلیه افراد 30 سال و بالاتر، بیماران کلیوی و زنان باردار از  27 اردیبهشت آغاز شده و تا 15تیر ماه 1398 ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت یا مراجعه به سامانه Salamat .gov.ir  نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کنند.



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118695
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم