امروز : 31 تیر 1403
  • 1398/09/05 - 14:30
  • 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZZFj

توانمندسازی دانشجویان هدف آموزشی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت

معاون آموزشی دانشگاه، توانمندسازی دانشجویان را هدف آموزشی طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" عنوان کرد...




معاون آموزشی دانشگاه، توانمندسازی دانشجویان را هدف آموزشی طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" عنوان کرد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر عباس تقوی اردکانی در مراسم اجرای طرح کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت در دانشگاه گفت: یکی از مزایای این طرح ارتقا مهارت های دانشجویان در حوزه پیگشیری و ارتقاء سطح سلامت جامعه است.



وی، به همکاری حوزه آموزش با معاونت بهداشتی در این طرح اشاره و تصریح کرد: دانشجویان دانشکده های پزشکی، پرستاری، مامایی، دندان پزشکی و بهداشت در این طرح شرکت دارند.



دکتر تقوی، با اشاره به اجرای سیاست و شعار "سلامت همگانی و سلامت برای همه" طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" در راستای ارتقاء سلامت، اظهار داشت: این برنامه با مشارکت و همکاری خانواده ها در راستای تغییر شیوه زندگی اجرا می شود.



وی یادآور شد: در این طرح در هر خانواده یک نفر به عنوان «سفیر سلامت خانواده»، آموزش دیده و برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه، توسط تیم سلامت در واحدهای ارائه خدمات سلامت توانمند می گردد.



معاون آموزشی دانشگاه یادآور شد: در حوزه آموزش در گروه پزشکی اجتماعی، برنامه های جامع نگری از قبل اجرا شده که راه را برای اجرای این برنامه هموارتر ساخته است.



دکتر تقوی، با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی در حوزه آموزش و بهداشت در راستای اجرای این طرح، گفت: پیشگیری بر درمان مقدم است بنابراین می توان با آموزش و ارتقاء آگاهی جامعه در زمینه ساز بیماری ها و در نتیجه کاهش هزینه ها باشیم.



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119016
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم