امروز : 01 مرداد 1403
  • 1398/04/12 - 11:59
  • 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZKUj

توانمندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیرمادر، حال و آینده

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از شعار هفته ترویج تغذیه با شیر مادر 13 لغایت 19 تیرماه سال جاری با عنوان "توانمندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیرمادر، حال و آینده" خبر داد...




معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از شعار هفته ترویج تغذیه با شیر مادر 13 لغایت 19 تیرماه سال جاری با عنوان "توانمندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیرمادر، حال و آینده" خبر داد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،دکتر محمد حاجی جعفری اظهار داشت: در گذشته تنها راه تغذیه نوزاد در ماه‌های اول یا دوسال ابتدایی زندگی شیر مادر بود، اما امروزه متأسفانه با وجود شیر خشک، بعضی مادران شیردهی طبیعی به کودک را زودتر متوقف می‌کنند یا برخی از مادران نسبت به دادن شیر خود به نوزاد بی‌تفاوت می باشند.



وی، با بیان اینکه در دین اسلام و از نظر بهداشتی و پزشکی بر اهمیت شیر مادر تأکید شده، گفت: شیر مادر حاوی ترکیباتی در تقویت استخوان‌ها و رشد طبیعی تمام‌ اندام بدن است که حتی در شیر خشک نیز یافت نمی‌شود و تغذیه با شیرمادر در جلوگیری از تمام انواع سوءتغذیه، امنیت غذایی شیرخواران و کودکان خردسال را تامین می کند.



 معاون درمان دانشگاه افزود: حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیرمادر ضمن اینکه زیربنای تکامل سالم کودک است، پایه و اساس توسعه کشور و برای سلامتی سیاره ما و ساکنین آن حیاتی است.



وی، با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، شروع زودهنگام تغذیه با شیرمادر ظرف یک ساعت اول تولد، تغذیه انحصاری با شیرمادر در طی شش ماهه اول زندگی و ادامه تغذیه با شیرمادر تا دو سالگی یا بیشتر همراه با عرضه غذاهای کمکی مغذی، کافی و سالم از شش ماهگی به بعد را برای سلامتی  مادام العمر، رفاه و تندرستی زنان و کودکان توصیه می کند.



دکتر حاجی جعفری تاکید کرد: سال‌ها تحقیقات و بررسی‌های متخصصان حوزه سلامت نشان داده است که شیردهی برای مادر و نوزاد، سودمند است و اثر مثبت آن در دوران کودکی و بزرگسالی مشاهده می شود، شیر مادر علاوه بر اینکه از سندروم خطرناک مرگ ناگهانی نوزاد تا حد امکان جلوگیری می‌کند و باعث تقویت عملکرد ریه‌های نوزاد نیز می‌شود، همچنین از مشکلات تنفسی و تنگی نفس کودکان جلوگیری می‌کند‌.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118717
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم