امروز : 31 تیر 1403
  • 1399/02/07 - 22:19
  • 7
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zg5j

توزیع مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح در منطقه کاشان

معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: از ۱۵ اسفند سال گذشته در تمام داروخانه‌های منطقه مواد ضدعفونی کننده در اشکال مختلف وجود داشت و تا کنون نیز ۱۶۰ هزار لیتر از این مواد ضدعفونی کننده در سطح شهرستان های کاشان و آران و بیدگل توزیع شده است.




معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: از ۱۵  اسفند سال گذشته در تمام داروخانه‌های منطقه مواد ضدعفونی کننده در اشکال مختلف وجود داشت و تا کنون نیز ۱۶۰ هزار لیتر از این مواد ضدعفونی کننده در سطح شهرستان های کاشان و آران و بیدگل توزیع شده است.





به گزارش وبدا، دکتر محسن تقی‌زاده در نشست خبری هفته سلامت، با اشاره به ۷۰ مورد بازرسی از داروخانه ها، مراکز عرضه فرآورده های بهداشتی و تجهیزات پزشکی افزود: این معاونت نمونه های فراورده های مختلف ضد عفونی کننده بخصوص فرآورده های فاقد مشخصات را مورد آزمایش قرار داد و تعداد بسیاری از آن ها را جمع آوری کرده تا اقدام قانونی در مورد آن ها انجام شود.





وی تصریح کرد: با شناسایی فراورده های حاوی متانول که در سطح وسیعی در روزهای اول در منطقه توزیع شده بود از سطح عرضه جمع آوری و کارگاه‌های ساخت آن که در خارج از کاشان بود پلمپ شد.





وی اظهار داشت: همچنین  دو نیسان وانت با نزدیک به شش تن الکل متانول در این شهرستان کشف شد.





وی، به صدور مجوز برای کارخانه‌های منطقه کاشان به منظور ساخت مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد و ادامه داد:  به هفت کارخانه که امکان تولید مواد ضد عفونی کننده را داشت مجوز تولید داده شد تا ۱۶ نوع ضد عفونی کننده دست و سطوح تولید کنند.





معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: با توجه به نیاز مبرم به الکل یک کارخانه تولید الکل نیز راه اندازی و با توجه به درخواست سه کارخانه مواد غذایی برای تولید الکل در حال حاضر دو  کارخانه دیگر نیز اقدام به تولید الکل با درجه خلوص بالا کرده و تا حدود زیادی نیاز منطقه را برطرف نموده اند.





معاون غذا و دارو دانشگاه  در مورد توزیع دستکش نیز گفت: بیمارستان‌های این منطقه پیش از شیوع بیماری کرونا روزانه کمتر از پنج هزار عدد دستکش مصرف می‌کردند که در بحران کرونا تنها مصرف دستکش بیمارستان بهشتی کاشان روزانه به بیش از ۲۰ هزار غدد افزایش یافت و با توجه به نیاز سایر مراکز بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان سید الشهدا (ع) نیاز به دستکش روزانه بیش از ۴۰ هزار عدد می رسید که خوشبختانه باتلاش و پیگیری تمام نیاز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی تامین شد.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119488
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم