امروز : 02 مرداد 1403
  • 1397/04/07 - 12:04
  • 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zx2j

جدیدترین دستگاه اگزایمرلیزر در بیمارستان متینی کاشان نصب و راه اندازی شد

جدیدترین دستگاه اگزایمرلیزر در بیمارستان متینی کاشان روز پنج شنبه مورخ 7/4/97 نصب و راه اندازی شد...




جدیدترین دستگاه اگزایمرلیزر در بیمارستان متینی کاشان روز پنج شنبه مورخ 7/4/97 نصب و راه اندازی شد.



به گزارش وب دا، رئیس دانشگاه در مراسم افتتاح دستگاه اگزایمرلیزر اظهار داشت: این دستگاه با هزینه ای حدود دو میلیارد تومان به همت مسئولین دانشگاه و پیگیری اعضای گروه چشم پزشکی خریداری شد.



دکتر ابراهیم کوچکی، با اشاره به قابلیت اصلاح تمامی عیوب انکساری (جـراحـی قـرنیـه و درمان پیرچشمی، دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم)، گفت: به کارگیری لیزر "اگزایمر" باعث می شود که تمام مراحل لیزیک توسط لیزر انجام شود و در انجام عمل از هیچگونه تیغ جراحی یا وسیله مکانیکی استفاده نشود.



وی، این دستگاه را یکی از جدیدترین دستگاه های لیزیک در جهان برشمرد و افزود: قابلیت کالیبراسیون دستگاه برای هر بیمار، کمترین میزان در برداشت از بافت قرنیه،  ایجاد اشعه در طیف ماوراء بنفش و طول موج کوتاه بدون آسیب به نسوج و سلول های اطراف، ضریب امنیت بسیار بالا و دقت بسیار آن به دلیل وجود دوربین و تکنولوژی پیشرفته در کوتاه ترین زمان از مزایای آن است.



دکتر کوچکی تصریح کرد: این دستگاه به گـونـه ای طـراحـی شـده کـه هـم تـکـنسین و هم پــزشــک در تـمــام مـراحـل قـبـل و هـنـگـام عـمـل مـی‌تـواننـد کـارکرد صحیح دستگاه را کنترل کنند و همچنین میزان انرژی و هموژنیته اشعه لیزر برای هر عمل قابل بررسی و اندازه گیری است.



رئیس دانشگاه، با اشاره به اینکه طراحی هوشمند این دستگاه فضای ایده آل برای مانور جراح را ایجاد می نماید، ادامه داد: این دستگاه با برنامه پیشرفته قادر است علاوه بر اصلاح شماره چشم، سایر اختلالاتی که در سیستم اپتیکی چشم بیمار وجود دارند را نیز اصلاح کرده و کیفیت بینایی بیمار را به خصوص در دید شب افزایش دهد.



رئیس دانشگاه یادآور شد: این دستگاه جهت ارائه خدامات بهینه چشم پزشکی جهت استفاده همشهریان عزیز کاشانی و شهرهای مجاور تهیه شده است.



رئیس بیمارستان متینی کاشان نیز در این مراسم، با اشاره به راه اندازی دستگاه قبلی لیزیک از سال 88 تاکنون، گفت: 17588 بیماری چشمی با این دستگاه مورد معالجه قرار گرفته است.



دکتر آقادوست، افزایش سرعت پرتاب اشعه سه برابر روش قبلی، کاهش طول مدت عمل جراحی یک سوم دستگاه قبلی، کاهش میزان درد بیمار پس از عمل جراحی، مجهز بودن به سیستم وکیوم بخارات ناشی از ابلیشن بافت قرنیه، وجود سیستم های کنترلی (Eyetracker) بسیار سریع و دقیق، کاهش میزان مصرف گاز دستگاه حدود یک چهارم قبل و ... را نیز از قابلیت های دستگاه جدید برشمرد.



دکتر محمد زارع جوشقانی فوق تخصص قرینه و مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست، ضمن تشکر از دست اندرکاران این مراسم، به سایقه تاریخی کاشان و وجود علماء و شعراء بزرگ در این منطقه اشاره کرد.



وی، با اشاره به سرانه بالای این منطقه در زمینه علمی گفت: بایستی با الگوگیری از این بزرگان در این حوزه سرآمد باشیم.



دکتر زارع جوشقانی اظهار امیدواری کرد: با تغییر نگاه و دیدگاه زمینه ساز توسعه و پیشرفت منطقه در بخش های مختلف را فراهم نماییم.



 



 



 








  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117908
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم