امروز : 29 تیر 1403
  • 1399/12/03 - 09:33
  • 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZjnP

دانشگاه ها مرجعیت علمی و استقلال خود را حفظ کنند

رئیس دانشگاه کاشان، بر حفظ استقلال و مرجعیت علمی در دانشگاه ها تاکید کرد...




رئیس دانشگاه کاشان، بر حفظ استقلال و مرجعیت علمی در دانشگاه ها تاکید کرد.



به گزارش وب دا، دکتر عباس زراعت در نشست مشترک اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار داشت: دانشگاه ها می تواند اداره کننده منطقه باشند و با طرح ایده و فکر، مدیران را راهنمایی و هدایت کنند.



وی، با بیان اینکه این اقدام منجر به برنامه ریزی و سرمایه گذاری می شود، افزود: دانشگاه ها باید با همبستگی بایکدیگر برای توسعه و برنامه ریزی در منطقه تلاش کنند.



دکتر زراعت، در ادامه با مرور تاریخچه طب در منطقه کاشان گفت: در گذشته به ویژه در دوران  سلجوقی تعدادی از مدارس در کاشان به تربیت افراد متخصص در زمینه پزشکی می پرداختند که در کنار آن ها دارالشفاء به درمان بیماران می پرداخت و این نشان دهنده این موضوع است که بیمارستان ها و مدارس در کنار یکدیگر بودند.



وی تصریح کرد: وجود دانشگاه علوم پزشکی در منطقه از ضرورت ها بوده و امیدواریم با همکاری های مشترک گام های مناسبی در این راستا برداشته شود.



رئیس دانشگاه کاشان، در ادامه به اهمیت افزایش ارتباط بین دو دانشگاه و انجام اقدامات به صورت عملیاتی اشاره و تصریح کرد: فرصت مسئولیت را باید امانتی برای خدمت به مردم تلقی کنیم و تمام وقت در خدمت مردم و سازمان مربوطه باشیم.



وی، به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "مدیریت جهادی" اشاره کرد و یادآور شد: این مدیریت یعنی تمام وقت و انرژی خود را در راستای خدمتگزاری به مردم صرف کنیم.



دکتر زراعت اظهار داشت: تجربه در دانشگاه کاشان نشان داد با هدف مشخص، ایمان، پشتکار قوی و تکیه به خداوند می توان کارهای بزرگی در سطح منطقه و جهان را انجام داد.



 



 






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 120460
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم