امروز : 28 تیر 1403
  • 1400/09/09 - 11:51
  • 17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zj3P

درباره ی الکل بدانیم!

درباره ضد عفونی کردن دست ها با الکل بیشتر بدانیم...




درباره ضد عفونی کردن دست ها با الکل بیشتر بدانیم.



 1. می توان از ضدعفونی کننده های الکلی بصورت مداوم استفاده نمود:



 برخلاف دیگر مواد ضد میکروب و آنتی بیوتیک ها، استفاده از ضد عفونی کننده ها با پایه الکل منجر به ایجاد مقاومت میکروبی نمی گردد.



2. ضدعفونی کننده ها با پایه الکلی برای همه افراد قابل استفاده هستند:



استفاده از ضدعفونی کننده ها با پایه الکلی تاکنون منجر به ایجاد مشکلات سلامتی در افراد نشده است. جذب پوستی الکل کم و اکثر ضدعفونی کننده ها دارای امولسیون هایی جهت جلوگیری از خشکی پوست هستند. آلرژی های پوستی، مصرف خوراکی اشتباه و مسمومیت با ضدعفونی کننده های الکلی به ندرت گزارش شده اند.



3. استفاده از الکل حرام نیست



استفاده از موادی که جهت کاهش بیماری یا بالا بردن سطح بهداشت ساخته می شوند از نظر قرآن حلال محسوب می شود. استفاده از الکل به عنوان یک عامل پزشکی حرام نیست.



4. تمیز کردن مداوم دست ها از پوشیدن دستکش در پیشگیری از بیماری موثرتر است



پوشیدن دستکش جایگزین مناسبی برای تمیز کردن دست ها نیست چرا که هنگام پوشیدن دستکش ما جرم ها را از یک سطح به سطح دیگر منتقل کرده و همچنین در حین درآوردن آن ها دست هایمان را آلوده می کنیم. حتی کارمندان بخش های بهداشتی نیز تنها جهت انجام برخی از کارها از دستکش استفاده می کنند.



5. استفاده از الکل های عمومی دست های شما را آلوده نمی کند



دست زدن به بطری الکل های عمومی حتی درصورت آلوده بودن دست شما را آلوده نمی کنند چرا که پس از دست زدن به آن ها شما دست هایتان را با الکل ضدعفونی خواهید کرد. استفاده از الکل در ورودی مکان های عمومی مانند سوپرمارکت ها ریسک آلودگی به میکروب ها را کاهش داده و به امنیت عمومی کمک میکند.



6. میزان ضدعفونی کننده الکلی که جهت تمیز نمودن دست ها استفاده می کنید مهم است



 



به مقدار کافی از ضدعفونی کننده الکلی را کف دست خود ریخته و با تکنیک صحیح طوری دست هایتان را به هم مالش دهید که ضدعفونی کننده کل سطح دست شما را بپوشاند. این عمل را تا خشک شدن دستتان ادامه دهید. کل این پروسه حدود 20 تا 30 ثانیه بطول می انجامد.



 



منبع: معاونت غذا و دارو دانشگاه




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 121201
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم