امروز : 31 تیر 1403
  • 1398/12/29 - 21:55
  • 6
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z2Mj

رزمایش رفع آلودگی محیطی ویروس کرونا

در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا، رزمایش رفع آلودگی محیطی ویروس کرونا پنج شنبه 29/12/98 در مجتمع طلائیه برگزار شد...




در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا، رزمایش رفع آلودگی محیطی ویروس کرونا پنج شنبه 29/12/98 در مجتمع طلائیه برگزار شد.

به گزارش وب دا، رئیس دانشگاه در این مراسم با اشاره به غافلگیری تمام کشورها و ایران در مقابل کرونا، گفت: غافلگیری برای بار دوم معنا ندارد.

 دکتر سید علیرضا مروجی اظهار داشت: 40 سال از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی می گذرد و در حوزه سلامت نیز یکی از بهترین ها، در منطقه هستیم.

وی به آغاز طرح بسیج ملی شکست کرونا از شنبه گذشته اشاره کرد و افزود: این طرح به معنای تغییر استراتژی از دفاع در مقابل کرونا به حمله به کرونا تبدیل شده است.

دکتر مروجی تصریح کرد: این استراتژی با همکاری بسیج به دو روش جمعیت و جغرافیا در حال انجام می باشد.

وی در این راستا افزود: جمعیت به معنای غربالگری خانه به خانه، تماس تلفنی و سامانه های سلامت و 4030  و جغرافیا به معنای رفع آلودگی ویروسی از محیط می باشد.

فرماندار ویژه کاشان نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) گفت: این رزمایش به همت دانشگاه علوم پزشکی، نیروی هوافضاسپاه، ناحیه مقاومت بسیج و شهرداری کاشان صورت می گیرد.

علی اکبر مرتضایی افزود: تلاش بسیاری برای انجام گندزدایی صورت گرفته و دستیابی به نتایج مثبت حاصل صبر، همت و ایمان خواهد بود.

وی ضمن اشاره به  گندزدایی معابر و مکان های پرتردد، پارک ها و مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای سلامت، خاطرنشان کرد: این اقدام طی ۷ روز کاری از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح توسط نیروی هوا فضاسپاه و دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت می گیرد.

مرتضایی اظهار داشت: امیدوارم با این اقدام بتوانیم بخش عمده شیوع ویروس را دفع و زنجیره انتقال را قطع  کنیم.

فرماندار ویژه کاشان یادآور شد: عمل گند زدایی با ۴دستگاه dsm  (۳۰۰۰لیتری )، ۷ دستگاه تویوتا (۱۰۰۰لیتری )، ۶دستگاه سمپاش موتوری، 1 دستگاه آمبولانس، 1 دستگاه خودرو تعمیرات تخصصی خودرویی و 60 نفر نیروی انسانی انجام خواهد شد.






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119360
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم