امروز : 31 تیر 1403
  • 1398/09/24 - 10:22
  • 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZGFj

رشد 60 درصدی تعداد طرح های تحقیقاتی در سال جاری

رئیس دانشگاه، از رشد 60 درصدی تعداد طرح های تحقیقاتی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد...




رئیس دانشگاه، از رشد 60 درصدی تعداد طرح های تحقیقاتی در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.



 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی در نشست خبری هفته پژوهش، گفت: تعداد 190 طرح تحقیقاتی در این مدت مصوب شده است.



وی، با اشاره به اینکه 450 مقاله توسط اعضای هیات علمی و محققین در سال گذشته در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ شده است، افزود: 393 مقاله در 9 ماه سال جاری نیز چاپ شده که رشد 20 درصدی داشته است.



رئیس دانشگاه اظهار داشت: میزان بودجه اختصاص یافته به حوزه پژوهش در سال جاری 30 درصد افزایش داشته است.



دکتر مروجی در ادامه، مشارکت در برنامه های ملی ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت، تربیت دانشجوی دکتری پژوهشی در مراکز تحقیقاتی، درخواست مجوز میزبانی برنامه پزشک پژوهشگر، راه اندازی آزمایشگاه جامع و کسب مجوز پژوهشکده علوم پایه را از جمله اقدامات دانشگاه در حوزه پژوهش در سال جاری عنوان کرد.



وی، نمایه شدن مجله دانشکده پرستاری در پایگاه بین المللی SCOPUS ، انعقاد تفاهم نامه  همکاری بین دانشگاه و پژوهشکده علوم غدد درون ریز ومتابولیسم، کسب موافقت اصولی مرکز رشد و اجرای طرح سیمای سلامت در سطح شهرستان را از دیگر فعالیت های دانشگاه برشمرد.



 دکتر مروجی در ادامه، هدف اصلی پژوهش را، تولید علم و ارایه راهکارهای اجرایی برای حل مسائل حوزه سلامت عنوان کرد.



وی، با اشاره به نقش پژوهش در برنامه ریزی های حوزه سلامت تصریح کرد: انجام دادن پژوهش در زمینه های مختلف در تمام تصمیم گیری های کلان یک کشور موثر است و به کارگیری آن به طور مستقیم بر توسعه و تعالی یک جامعه اثر گذار خواهد بود.



رئیس دانشگاه، نقش رسانه ها را در بازتاب فعالیت های پژوهش موثر عنوان کرد و گفت: پوشش رسانه ای و اطلاع رسانی از مسایل موجود و پژوهش های صورت گرفته در آن موضوع، آگاهی بخشی عمومی را در جامعه ایجاد می کند و بخش های تخصصی نیز از آن برای تصمیم گیری ها بهره مند می شوند.



یادآور می شود: 26 آذرماه به عنوان روز"پژوهش" نامگذاری شده است.






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119056
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم