امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/07/08 - 12:22
  • 4
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZYcj

روز جهانی قلب با شعار "با تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید"

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: 29 سپتامبر مصادف با هشتم مهرماه سال جاری به عنوان روز جهانی قلب با شعار "با تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید" نامگذاری شده است...





رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: 29 سپتامبر مصادف با هشتم مهرماه سال جاری به عنوان روز جهانی قلب با شعار "با تمام وجود از سلامت قلب خود مراقبت کنید" نامگذاری شده است.



به گزارش وب دا، دکتر مسعود دهقانی افزود: پیام اصلی این شعار "با تدبیر، اثرگذاری و همدلی از سلامت قلب خود، خانواده و جامعه مراقبت کنید" می باشد.



وی، با اشاره به اینکه بیماری قلبی عروقی به عنوان اولین علت مرگ در منطقه کاشان است، تصریح کرد: روز جهانی قلب در سراسر دنیا برای برجسته کردن اقداماتی است که افراد می توانند برای پیشگیری و کنترل بیماری قلبی عروقی بر عهده گیرند.



دکتر دهقانی، به عطوفت و همدلی برای سلامت قلب جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: مصرف دخانیات (سیگار و قلیان)، دیابت، فشارخون بالا، چاقی، بی تحرکی و آلودگی هوا از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می باشد.



وی گفت: همدل، تاثیرگذار و منطقی برای پیشگیری از بیماری قلبی عروقی در خود، خانواده و جامعه تلاش کنید و با تمام وجود الگوی اثرگذار سلامت قلب برای افراد خانواده و جامعه باشید.



رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، به ریسک بالای ابتلای این بیماران به کووید 19اشاره کرد و یادآور شد: ممکن است بیماران قلبی به دلیل ترس از ابتلا به این ویروس از دریافت مراقبت به موقع، خودداری کنند.



دکتر مسعود دهقانی با اشاره به جداسازی مرکز منتخب غربالگری کووید19، تصریح کرد: یک مرکز منتخب خدمات جامع سلامت برای پذیرش مبتلا به کووید19 و مابقی مراکز جهت ارائه خدمات به بیماران غیر کرونایی اختصاص یافته است.








 



  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119927
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم