امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/07/24 - 12:29
  • 4
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zirj

سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور در دانشگاه برگزار شد

سومین نشست مشورتی شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور با حضور علیرضا مصداقی نیا رئیس این شبکه، رئیس دانشگاه و جمعی از معاونین، اعضای شورای راهبردی شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور، روسای دانشکده های بهداشت، مدیران گروه ها و مراکز تحقیقاتی بهداشت محیط کشور روز پنج شنبه 20 مهرماه 1396 در سالن دکتر قریب دانشگاه برگزار شد...



سومین نشست مشورتی شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور با حضور علیرضا مصداقی نیا رئیس این شبکه، رئیس دانشگاه و جمعی از معاونین، اعضای شورای راهبردی شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور، روسای دانشکده های بهداشت، مدیران گروه ها و مراکز تحقیقاتی بهداشت محیط کشور روز پنج شنبه 20 مهرماه 1396 در سالن دکتر قریب دانشگاه برگزار شد.


رئیس شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور، هدف از  این جلسه را حمایت از دو یا سه عنوانی مهم کشوری در برنامه تحقیقاتی بهداشت محیط بیان کرد.



به‌گفته دکتر علیرضا مصداقی نیا، این سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط ایران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که نخستین آن در تهران، دومی در یزد و سومین آن امروز در دانشگاه علوم پزشکی  کاشان تشکیل شد.



وی، با اشاره به اینکه شبکه تحقیقات بهداشت محیط ایران متعلق به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارتخانه است، اظهارداشت: گروه ها و مراکز مختلف بهداشت محیط و تحقیقاتی را در این شبکه به عنوان مجمع عمومی داریم که در آن مجمع راجع به مسایل عمده بهداشت محیط ایران گفتگو و خط مشی پژوهش بهداشت محیط  مورد نیاز کشور در سال های آتی را مشخص می کنیم.



رئیس دانشگاه در این مراسم، با بیان اینکه در جهان امروزه، ارتقاء بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: با پیشرفت علم و بروز بیماری های جدید لازم است روش های مقابله با آنان کشف و به کارگیری شود.



دکتر ابراهیم کوچکی، ضمن اشاره به نقش شبکه تحقیقات بهداشت محیط در ساماندهی و مدیریت علوم افزود: این شبکه در همسو کردن علوم بنیادی در حوزه بهداشت محیط و ارتباط با مراکز مرتبط و حضور فعال و پویا در جوامع بین المللی موثر است.



دکتر کوچکی، افزایش ابتلا به سرطان‌ها را به علت آلودگی های زیست محیطی و بهداشتی فقدان برخی مواد غذایی دانست و خاطرنشان کرد: دانشکده های بهداشت مخصوصاً بهداشت محیط می تواند تحقیقات خوبی را در این زمینه انجام دهند و معاونت بهداشتی نیز به عنوای بازوی اجرایی موثری دانست که در این راستا همکاری می کند.



دبیر سومین نشست شبکه تحقیقات بهداشت محیط کشور نیز در این زمینه، ضمن اشاره به هدف برگزاری آن اظهار داشت: این نشست به این منظور برگزار شده است که اهداف شبکه بهداشت محیط و شورای راهبردی شبکه تحقیقات به اطلاع دست اندرکاران کل کشور رسانده شود.



دکتر غلامرضا مصطفایی افزود: 80 نفر از اعضای شبکه بهداشت محیط کشور در سومین نشست تحقیقات بهداشت محیط کشور در کاشان حضور دارند.



لازم به ذکر است در  این نشست دو کارگروه جداگانه، اولویت های تحقیقات بهداشت محیط کشور  را مورد بحث و بررسی قرار داده و راهکارهای اجرایی آن ارائه نمودند و در پایان بیانیه نهایی نشست قرائت گردید.



 



 










  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117438
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم