امروز : 01 مرداد 1403
  • 1398/01/25 - 11:24
  • 10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZXRj

شعار و روزشمار هفته سلامت 1398 اعلام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت با شعار پوشش همگانی سلامت نامگذاری شده است...




معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت با شعار پوشش همگانی سلامت نامگذاری شده است.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی در نشست خبری افزود: هفته سلامت به ترتیب از روز یکشنبه یکم اردیبهشت تا هفتم این ماه با عناوین دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، رکن سلامت، آموزش مشارکت اجتماعی سلامت، مراقبت‌های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور، سلامت جمعیت و خانواده نامگذاری شده است.



 وی افزود: تامین سلامت به عنوان محوری ترین عامل توسعه پایدار، از بنیادی ترین حقوق شهروندی و از وظایف اصلی دولت ها به شمار می آید که امروزه با تغییر سبک زندگی عموم جامعه، دستیابی بدان را با چالش های جدی مواجه نموده است.



دکتر مروجی ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و توجه ویژه به تأمین و توسعه بهداشت و درمان آحاد جامعه، شاهد تحول و اقدامات ماندگار و ملموس در این حوزه هستیم که حاکی از مشارکت و احساس مسئولیت تک‌تک تلاشگران این عرصه می باشد.



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان،  استفاده از شعارهای هفته سلامت در کلیه مکاتبات، افتتاح چند واحد بهداشتی، برکزاری کوهگشت خانوادگی،  برگزاری ورزش همگانی دانشجویان، سخنرانی معاون بهداشتی در نماز جمعه و مصاحبه مطبوعاتی، غربالگری نمازگزاران در مساجد و نمازجمعه، برگزاری جشن و تقدیر از سفیران سلامت از مصوبات این جلسه بود.



روزشمار هفته سلامت امسال به شرح زیر اعلام شده است:



یکشنبه       01/02/98      دسترسی عادلانه به خدمات سلامت

دوشنبه       02/02/98      آموزش رکن سلامت

سه شنبه    03/02/98      مشارکت اجتماعی و سلامت

چهار شنبه   04/02/98      مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان

پنج شنبه     05/02/98      سلامت در حوادث و بحران ها

جمعه         06/02/98      سبک زندگی سلامت محور

شنبه         07/02/98      سلامت، جمعیت و خانواده




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118558
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم