امروز : 31 تیر 1403
  • 1398/09/05 - 14:27
  • 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZWEj

طرح کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت در کاشان افتتاح شد

با حضور وزیر بهداشت به صورت ویدئو کنفرانس، طرح کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت به طور همزمان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح شد...




با حضور وزیر بهداشت به صورت ویدئو کنفرانس، طرح کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت به طور همزمان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح شد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، مشاور وزیر در امور بهداشتی در این مراسم گفت: اجرای آزمایشی این طرح کشوری از امروز آغاز شده و تا اواسط اسفند 98 ادامه دارد و هدف از اجرای آن، جامعه محور کردن نظام سلامت است.



دکتر محمد آسایی افزود: ابتکار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این طرح منجر به افزایش آگاهی مردم در زمینه سلامت و کاهش بار بیماری ها و هزینه ها خواهد شد.



 وی، با اشاره به اجرای این طرح در مراکز خدمات جامع سلامت مهرپرور در کاشان و شهید ساکنی در آران و بیدگل اظهار امیدواری کرد: در سال آینده در هر خانه یک سفیر سلامت خواهیم داشت که الفبای سلامت را آموزش دیده است.



امام جمعه شهرستان آران و بیدگل نیز در این مراسم، نقش ائمه جمعه را برجسته دانست و  گفت: دین مبین اسلام به مقوله سلامت توجه ویژه ای داشته است.



حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل سلیمانی، با اشاره به اینکه اسلام در سه حوزه اعتقادات، اخلاق و رفتار دارای مسائل بنیادی است، افزود: بخشی از امراض به حسادت ها و بخل ها برمی گردد و سلامتی باید در رفتار باشد.



وی اظهار امیدواری کرد: ضمن بهره مندی از برنامه های اسلام در زمینه سلامت، تا پایان این دوره آزمایشی شاهد نتایج مطلوبی باشیم.



یادآور می شود: اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به طور همزمان و با حضور دکتر نمکی در قزوین، دکتر تبریزی رییس مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت در سمنان و همچنین دکتر آسایی مشاور وزیر در امور بهداشتی در کاشان آغاز شد.








  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119013
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم