امروز : 01 مرداد 1403
  • 1398/03/29 - 10:45
  • 7
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZeUj

فروش داروهای گیاهی در عطاری ها ممنوع است/ داروخانه ها مراجع مجاز عرضه داروهای گیاهی

سرپرست واحد نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عطاری هامجاز به عرضه و فروش اشکال دارویی به صورت قرص، کپسول، شربت و آمپول نیستند...




سرپرست واحد نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عطاری هامجاز به عرضه و فروش اشکال دارویی به صورت قرص، کپسول، شربت و آمپول نیستند.



 دکتر مسعود نساج در گفتگو با وب دا گفت: عطاری ها تنها مجاز به فروش گیاه به صورت برگ، ریشه و یا گل هستندو مجاز به فروش اشکال دارویی نیستند.



وی اظهار داشت: برخی همشهریان با قرص یا کپسول مشکوک خریداری شده از عطاری به معاونت غذا و دارو ایندانشگاه مراجعه می کنند که متاسفانه این کپسول ها حاوی میزان زیادی از ترکیبات دارویی است.



وی افزود: این نوع کپسول ها به میزان زیادی حاوی داروی شیمیایی است که به شدت آسیب رسان است و عوارضآن بعضاً غیر قابل بازگشت بوده و حتی در مواردی می تواند منجبر به ناتوانی فرد شود.



دکتر نساج تصریح کرد: افزایش یا کاهش وزن کوتاه مدت با این کپسول ها می تواند آسیب های دائمی به همراهداشته باشد و بعلاوه افرادی که مبتلا به بیماری خاص (فشار خون، دیابت و ... ) هستند حتما قبل از مصرفگیاهان دارویی با پزشک خود مشورت کنند زیرا ممکن است باعث تداخلات شدید گردد که عوارض جبران ناپذیریبه همراه خواهد داشت.



دکتر نساج عنوان کرد: متاسفانه بعضی مواقع مشاهده شده است سایر اصناف مانند آرایشگاه ها و سالن های بدن سازیاقدام به تجویز و خرید و فروش دارو می کنند که خرید و عرضه داروها در این مکان ها غیر قانونی بوده و مواردمتعدد دال بر عوارض جبران ناپذیر مصرف این ترکیبات گزارش شده که توصیه می شود از خرید این ترکیبات آسیاب شده و اشکال دیگر آن در مراکز غیرمجاز خودداری شود.



یادآور می شود: شهروندان می توانند سوالات خود را در خصوص داروهای گیاهی و سوالات و شکایات خود در این راستا از طریقشماره تلفن 1490 یا 190 مطرح کنند. 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118688
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم