امروز : 02 مرداد 1403
  • 1397/02/06 - 10:10
  • 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZJxj

مرکز خدمات جامع سلامت راوند و پایگاه سلامت خزاق افتتاح شد

مرکز خدمات جامع سلامت راوند و پایگاه سلامت خزاق با حضور نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از مسئولین و شهرستان دانشگاه روز پنج شنبه مورخ 6/2/97 به بهره برداری رسید...




مرکز خدمات جامع سلامت راوند و پایگاه سلامت خزاق با حضور نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از مسئولین و شهرستان دانشگاه روز پنج شنبه مورخ 6/2/97 به بهره برداری رسید.



 



به گزارش وب دا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این راستا اظهار داشت: عملیات ساختمانی مرکز خدمات جامع سلامت راوند در طول یک سال پایان پذیرفت و پنج میلیارد و 500 میلیون ریال برای راه اندازی آن از محل اعتبارات این دانشگاه هزینه شده است.



 



دکتر سید علیرضا مروجی، زیربنا این مرکز را 343 متر مربع عنوان کرد و افزود: واکسیناسیون، پیشگیری و مراقبت از بیماری های واگیر و غیر واگیر، مراقبت مادران باردار، مراقبت پیش از بارداری، مراقبت های اطفال و سالمندان، نظارت های بهداشت محیط و حرفه ای، اتاق پزشک و ... از جمله خدمات بهداشتی درمانی این مرکز می باشد.



 



وی، در ادامه به افتتاح پایگاه سلامت خزاق در زمینی به زیربنا 233 متر مربع پرداخت و گفت: برای این پایگاه چهار میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هزینه شده است.



 



دکتر مروجی در ادامه، به شعار هفته سلامت" پوشش همگانی سلامت، برای همه در همه جا" اشاره کرد و گفت: نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی‌‌های جزیی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد روز به روز در حال افزایش است.



 



وی، خود مراقبتی را گام اول سلامت برشمرد و تصریح کرد: "خودمراقبتی" شامل اعمالی  اکتسابی، آگاهانه و هدفدار است که مردم برای خود، فرزندان و خانواده شان انجام می‌دهند تا تندرست بمانند و از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خود حفاظت و نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی برآورده سازند، از بیماری ها یا حوادث پیشگیری کنند، ‌بیماری‌های مزمن خود را مدیریت کنند و نیز سلامت خود بعد از بیماری حاد یا ترخیص از بیمارستان را حفظ کنند.





 






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117804
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم