امروز : 02 مرداد 1403
  • 1397/02/20 - 14:11
  • 6
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Ze1j

نقش مدیریت دارایی ها در توسعه و ارتقا دانشگاه ها

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: نقش مدیریت دارایی ها در ارتقا و توسعه دانشگاه ها از جایگاه موثری برخوردار است...




معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: نقش مدیریت دارایی ها در ارتقا و توسعه دانشگاه ها از جایگاه موثری برخوردار است.


 


به گزارش وب دا، دکتر سید علی صدرالسادات امروز پنج شنبه مورخ 20/2/97 در پانزدهمین پودمان آموزشی مدیران دفاتر فنی و امور عمرانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دانشگاه ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش افزود: دارایی فقط منابع فیزیکی نیست بلکه شامل منابع مالی و انسانی نیز می باشد.


 


وی، دانش و مهارت را جزء دارایی های پراهمیت عنوان و تصریح کرد: هر چه سازمانها از این لحاظ غنی تر باشند و از تکنولوژی بیشتری بهره مند شوند می توانند مدیریت دارایی ها را بهتر به چرخه عمل وارد کنند.


 


دکتر صدرالسادات، با اشاره به بهره وری بیشتر از تجهیزات و دارایی های ثابت مانند املاک ادامه داد: باید به مدیریت دارایی ها نگاه ساختاری داشت.


 


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز داده و اطلاعات راجع به دارایی ها، اظهار داشت: باید در این راستا طرح  ارائه شود و بسیار مهم است که بتوانیم دارایی ها  را درست  شناسایی و مدیریت کنیم.


 


دکتر صدرالسادات، با اشاره به اینکه باید بدانیم ما در کوتاه مدت و میان مدت مسئول شناسایی  و حفاظت از دارایی ها هستیم، افزود: در کوتاه مدت بحث بهره برداری از این دارایی ها، پایش و ارزیابی به خصوص در حوزه تجهیزات و در میان مدت موضوع نگهداشت مطرح است و باید با نگاه استراتژیک در بلند مدت به مدیریت آن و مولدسازی پرداخت.


 


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: زمینه و بستر این امر در حسابداری تعهدی  فراهم شده و با اجرای آن می توانیم  در همه خدمات به یک قیمت واقعی برسیم.


 


دکتر صدرالسادات اظهار داشت: در حال حاضر دو سوم بیمارستان های ما درگیر پروژه CMMS (سیستم نگهداشت مکانیزه منابع فیزیکی) هستند و بایستی این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری شود.


 


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اذعان داشت: باید دارایی ها با بهبود ساختار و مولد سازی تبدیل به ثروت شود تا ثروت در چرخه منابع سازمانی وارد تا نیاز ها را به گونه ای رفع کند که به دنبال استفاده از نقدینگی دولت نباشیم.


 


دکتر مسعود ابوالحلاج رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت نیز در این نشست در زمینه مدیریت منابع، حسابداری تعهدی و ارزش گذاری دارایی ها و آقای کوهی در خصوص مولد سازی دارایی ها سخنانی را عنوان کردند.


 



 



 





 






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117833
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم