امروز : 02 مرداد 1403
  • 1397/01/18 - 13:28
  • 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZGwj

پوشش همگانی سلامت: برای همه، در همه جا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شعار روز جهانی بهداشت سال 1397 ( سال 2018 میلادی) عبارتست از "پوشش همگانی سلامت: برای همه، در همه جا" نامگذاری شد...




معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شعار روز جهانی بهداشت سال  1397 ( سال 2018 میلادی) عبارتست از "پوشش همگانی سلامت: برای همه، در همه جا" نامگذاری شد.





دکتر سید علیرضا مروجی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این  اقدام در راستای شعار اصلی سازمان بهداشت جهانی "سلامت برای همه" تعیین شده، افزود: هرساله مراسم روز جهانی بهداشت در روز 7 آوریل میلادی (18 فرودرین ماه) برگزار می شود.





وی، با اشاره به اینکه 7 آوریل روزی است که سازمان جهانی بهداشت در سال 1948 میلادی یا 1327 شمسی تاسیس شده، تصریح کرد: در هرسال موضوعی خاص که اولویت بهداشت عمومی را نشان می دهد، انتخاب می شود.





دکتر مروجی تاکید کرد: این روز فرصتی برای همه افراد جامعه جهت مشارکت در ارتقا سلامت می باشد.





وی، پوشش همگانی سلامت را به معنی دریافت همه افراد جامعه از خدمات مورد نیاز سلامت بی هیچ دغدغه مالی عنوان کرد و اظهار داشت: پوشش همگانی سلامت، همه را به دسترسی خدماتی بهداشتی  ودرمانی  قادر می سازد، خدماتی که به اندازه کافی با کیفیت است و باعث بهتر شدن وضعیت سلامت افراد دریافت کننده خدمت می شود.





دکتر مروجی یادآور شد: کشورها می توانند کارهایی انجام دهند تا با سرعت بیشتری به سمت پوشش همگانی سلامت پیش رفته و سلامتی همه افراد را بهبود و موفقیت های به دست آمده را حفظ نمایند.



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117745
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم