امروز : 31 تیر 1403
  • 1398/09/24 - 10:19
  • 7
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • /ZFFj

پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید شعار هفته پژوهش

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اظهار داشت: پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید به عنوان شعار هفته پژوهش نامگذاری شده است...






معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اظهار داشت: پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید به عنوان شعار هفته پژوهش نامگذاری شده است.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر حمیدرضا بنفشه در نشست خبری هفته پژوهش گفت: دانشگاه ها به ترتیب چهار نسل آموزش محور (با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص)، پژوهش محور (توسعه مرزهای دانش و دستیابی به تجربیات علمی بزرگ تر)، دانشگاه های کارآفرین و ثروت آفرین و ارتقای کیفیت زندگی مردم منطقه و ایجاد رفاه برای مردم را پشت سرگذاشته اند.



وی، با بیان اینکه اولویت های دانشگاه بر نیازهای بومی و منطقه ای متمرکز شده است، تصریح کرد: در این راستا پژوهش های بعد توسعه سلامت و حل مشکلات بهداشتی درمانی مردم طراحی شده و درحال انجام است.



دکتر بنفشه، با بیان اینکه دانشگاه ها بایستی به سمت ارتباط با صنعت سوق داده شوند، افزود: الزام چنین ارتباط و تعاملی بین این دو بخش ، بیش از پیش آشکار شده است.



وی یادآور شد: در دانشگاه نیز دفتر ارتباط با صنعت راه اندازی شده و تفاهم نامه هایی با شرکت های بزرگ منطقه در این راستا منعقد شده است.



وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها مراکز تولیدی و صنعتی برای رفع نیازهای خود از دانشگاه ها می خواهند که در زمینه های مورد نظر آن ها تحقیق کرده و خود نیز هزینه های پژوهش را پرداخت می کنند.



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، با اشاره به توسعه مرکز رشد و افتتاح پارک علم و فناوری یادآور شد: درحالی که امروزه چرخه علم وفناوری، مبنای بسیاری از موضوعات جامعه شده، راهبری مسیر توسعه سلامت نیز با مشارکت و تعامل همه جانبه جامعه دانشگاهی و صنعتی میسر است.



دکتر بنفشه یادآور شد: شنبه 23 آذرماه "پژوهش و فناوری های نوین"، یکشنبه 24 آذرماه "پژوهش و فن آوری در اثربخشی اجتماعی(پژوهش یا درب های باز)، دوشنبه 25 آدرماه "پژوهش، فناوری و رونق تولید"، سه شنبه روز"پژوهش" و چهارشنبه 26 آذرماه با عنوان "پژوهش و مالکیت فکری" نامگذاری شده است.






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119055
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم