امروز : 01 مرداد 1403
  • 1393/02/08 - 11:58
  • 6
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZkgC

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه ای

رئیس دانشگاه در پیامی، روز جهانی بهداشت حرفه ای را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت...




رئیس دانشگاه در پیامی، روز جهانی بهداشت حرفه ای را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.



به گزارش وب دا، متن پیام تبریک دکتر اعرابی به این شرح است:



بسم اللّه  الرّحمن الرّحیم   



هشتم اردیبهشت ماه مصادف با ۲۸ آوریل  از سوی سازمان بین‌المللی کار(ILO) به عنوان روز جهانی بهداشت حرفه‌ای WorldDay for Safety and Health at Work نامگذاری شده است.



روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی در واقع یک هدف گذاری سالیانه بین‌المللی برای نهادینه کردن کار سالم و ایمن در سرتاسر جهان است. برگزاری مراسم در این روز بخش مهمی از استراتژی های جهانی سازمان بین‌المللی کار برای ارتقای ایمنی و سلامت شغلی در همه محیط‌های کاری است که باعث ارتقای آگاهی‌های مردم و همچنین افزایش امنیت و سلامت در محیط کار می‌شود.



امروزه افزایش انواع مواد شیمیایی و کاربرد روزافزون این مواد در زندگی کاری و روزمره همه ما، لزوم آگاهی از خطرات و چگونگی به حداقل رساندن این خطرات را افزایش می دهد. شعار سال 2014 در روز جهانی بهداشت حرفه ای "ایمنی و بهداشت در هنگام استفاده از مواد شیمیایی در هنگام کار" می باشد.



از آنجایی که در مواقعی کنترل بخش مهمی از عوامل زیان آور شغلی (شامل عوامل شیمیایی، فیزیکی، مکانیکی و بیولوژیکی) در منبع تولید یا در مسیر انتقال امکان پذیر نیست تنها راه حل باقیمانده تجهیز پرسنل به وسایل حفاظت فردی مناسب و استاندارد خواهد بود. وجود طیف وسیعی از خطرات شیمیایی، فیزیکی، بیولوژیکی و مکانیکی با خصوصیات خورندگی، برندگی، سمیت، سرطانزایی، سوزانندگی، جهش زایی و ... در محیط های کاری می تواند سلامت شاغلین و حتی سایر افراد مجاور محیط های شغلی را به شدت مورد تهدید قرار دهد. بنابراین به منظور حفظ منبع انسانی و هم چنین افزایش راندمان کار و بهره وری، شناسایی، ارزیابی و کنترل خطرات فوق از اهمیت بسزایی برخوردار است.



اینجانب فرارسیدن این روز را به تمام تلاشگران این عرصه تبریک و تهنیت می گویم و برای آنان از درگاه خداوند متعال سعادت، بهروزی و موفقیت مسئلت می‌نمایم.



دکتر محمد حسین اعرابی



 رئیس دانشگاه




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 113621
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم