امروز : 02 مرداد 1403
  • 1396/12/26 - 13:33
  • 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zewj

پیشگیری از 80 درصد بیماری های قلبی عروقی با داشتن سبک زندگی سالم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت در صورت داشتن برنامه غذایی صحیح، ورزش منظم و ترک دخانیات از 80 درصد بیماریهای قلبی و 70 درصد سرطان ها پیشگیری می شود...




معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت در صورت داشتن برنامه غذایی صحیح، ورزش منظم و ترک دخانیات از 80 درصد بیماریهای قلبی و 70 درصد سرطان ها پیشگیری می شود.



دکتر محمد حاجی جعفری، به مناسبت 23 اسفندماه روز رژیم درمان (دومین چهارشنبه ماه مارس میلادی) افزود: با تغییر سبک زندگی و رواج عادات ناسالم غذایی در زندگی شهری و روستایی به نقش کارشناسان تغذیه  در امر پیشگیری، درمان و بازتوانی بیش از پیش توجه شده است.



وی تصریح کرد: چهار عامل ابتدایی از 10 عامل اصلی مرگ، در ارتباط مستقیم با تغذیه می باشد.



دکتر حاجی جعفری، با اشاره به اینکه چالش های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و روان شناختی فراوانی پیش روی کارشناسان تغذیه است، ادامه داد: به طور مثال برای کاهش وزن همه چیز بخورید اما نصف دریافت معمولتان مصرف کنید، بیماران مبتلا به دیابت باید برنج را از برنامه غذایی خود حذف کنند، شیر باعث افزایش قند خون می شود و همین عوامل گوناگون، مشاوره تغذیه را به امری پیچیده و زمان بر تبدیل کرده است.



وی، با بیان اینکه اصلاح الگوی خوراک، به سادگی امکانپذیر نیست، یادآور شد: تغییر در رفتارهای غذایی به صورت مادام العمر جزء سخت ترین تغییر رفتارها محسوب می شود و زمانی شکل می گیرد که فرد به طور کامل رفتار غذایی صحیح را پذیرفته باشد و گرنه پیروی از رژیم های غذایی سخت و بسیار کم کالری هرچند در کوتاه مدت سبب کاهش وزن می شود اما عوارض فراوانی به بار می آورد.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117719
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم