امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/05/29 - 12:43
  • 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zfaj

کاهش ظرفیت خوابگاه های دانشگاه به کمتر از یک سوم

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه گفت: در راستای پیشگیری از ویروس کووید 19، ظرفیت خوابگاه های دانشگاه به کمتر از یک سوم کاهش یافت...




معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه گفت: در راستای پیشگیری از ویروس کووید 19، ظرفیت خوابگاه های دانشگاه به کمتر از یک سوم کاهش یافت.



به گزارش وب دا، دکتر حمیدرضا گیلاسی در نشست خبری در سالن دکتر قریب افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تعداد کل ۳۱۰۰ نفر دانشجو حدود ۱۳۰۰ نفر دانشجوی خوابگاهی دارد و اسکان باید بر اساس پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شد؛ با هماهنگی دانشکده ها بصورت نوبتی خوابگاه ها در اختیار دانشجویان قرار گرفت.



وی تصریح کرد: از آغاز انتشار ویروس کرونا با توجه به اینکه یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی خانواده ها آسیب دیدن فرزندانشان در این ایام بود؛ در همین راستا این معاونت به صورت مستمر و روزانه از کلیه واحدها، خوابگاه‌ها، سلف سرویس مرکزی بازدید و بر نحوه گندزدایی نظارت داشت.



وی با اشاره به اقدامات معاونت در خصوص خوابگاه ها برای مقابله با  اپیدمی کووید ۱۹ عنوان کرد: سم پاشی خوابگاه ها و سلف سرویس، نظافت و گندزدایی، نصب محلول ضدعفونی کننده، آماده سازی و نصب اطلاعیه های بهداشتی و آموزشی، دریافت گواهی سلامت دانشجویان بدو ورود به خوابگاه، جلوگیری از ورود دانشجویان با روپوش به خوابگاه و سلف(علاوه بر تذکر شفاهی، دادن نایلون به دانشجو جهت قراردادن روپوش در آن) و ... را از جمله برخی اقدامات معاونت برای مقابله و پیشگیری کرونا دانست.



معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افزود: آماده سازی دستورالعمل های اقدامات لازم جهت سلف سرویس و نقلیه، فاصله گذاری اجتماعی در محل توزیع غذا در خوابگاه ها و سلف سرویس جهت دریافت غذا، ایجاد فاصله گذاری در چیدمان میز و صندلی های سلف سرویس، تامین محلول ضدعفونی کننده دست جهت سلف سرویس مرکزی، تحویل غذای دانشجویان در ظروف یک بار مصرف، حذف سالاد و سبزیجات طبق پروتکل، افزایش میوه در غذای دانشجویان و ... را از اهم اقدامات در سلف سرویس و توزیع غذای دانشجویی برشمرد.



دکتر حمیدرضا گیلاسی، با اشاره بر ممنوع شدن برنامه های فرهنگی حضوری دانشگاه و توصیه به اجرای برنامه ها به صورت مجازی افزود: با تلاش حوزه مدیریت فرهنگی معاونت برنامه‌های مجازی فرهنگی، قرآنی، هنری مانند مسابقات کتابخوانی، قرآنی و مناسبتی و .... در این ایام اجرا شد.



وی، هم چنین مشارکت برخی از تشکل ها و کانون ها را در این ایام از نقاط قوت این معاونت بر شمرد و عنوان کرد: در راستای پویش دانشجویی مبارزه با اپیدمی کووید۱۹ بعد از شیوع بیماری با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه و دانشجویان داوطلب فعالیت هایی مانند توزیع مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی، راه اندازی کارگاه تولید ماسک و فعالیت خودجوش دانشجویان داوطلب در سامانه پاسخگویی ۴۰۳۰ انجام شد.



دکتر گیلاسی در پایان تصریح کرد:  هم چنین اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه خدمات مشاوره به دانشجویان را در این ایام بصورت  تلفنی و از طریق شبکه های اجتماعی ارائه می کرد.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119772
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم