امروز : 02 مرداد 1403
  • 1397/06/14 - 11:38
  • 7
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z1zj

یازدهمین اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان به پایان رسید

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یازدهمین دوره اردوی جهادی بسیج دانشجویی این دانشگاه با عنوان منتظران آفتاب به کار خود پایان داد...




معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یازدهمین دوره اردوی جهادی بسیج دانشجویی این دانشگاه با عنوان منتظران آفتاب به کار خود پایان داد.



 



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر حمیدرضا گیلاسی، خدمت رسانی به مردم مناطق دورافتاده، رفع محرومیت فرهنگی و اقتصادی و همچنین خودسازی دانشجویان جهادگر را از اهداف برگزاری اردوهای جهادی عنوان کرد.



 



وی گفت: در این دوره، ۵۵ نفر از دانشجویان جهادگر شامل ۲۵ دانشجوی پسر و ۳۰ دانشجوی دختر در رشته های مختلف شامل: پزشکی،‌ دندانپزشکی،‌ پرستاری، علوم تغذیه، هوشبری، اتاق عمل، رادیولوژی، فناوری اطلاعات سلامت، بهداشت و مامایی در شش روستای چرباس، ملک آباد، ده سفید، کانسرخ، خمستان و جهانخوش از توابع شهرستان الیگودرز استان لرستان حضور داشتند.



 



دکتر گیلاسی افزود: گروه جهادی منتظران آفتاب بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در شش کارگروه مختلف پزشکی، دندانپزشکی، فرهنگی، آموزشی، عمرانی و کارآفرینی به ارائه خدمت پرداختند.



 



وی، غربالگری منزل به منزل دیابت و فشارخون برای ۳۰۰ خانوار، برگزاری بیش از  ۱۰۰ کلاس آموزشی با موضوعات بیماری‌های زنان، تغذیه مناسب، کمک های اولیه، مشاوره اعتیاد و بیماری‌های مشترک انسان و دام، سمپاشی محل‌های نگهداری حیوانات، برپایی نمایشگاه اعتیاد و پایش رشد کودکان بالای ۲ سال (قد، وزن، بینایی و مشکلات رشدی) را از جمله مهمترین اقدامات کارگروه پزشکی عنوان کرد.



 



وی با اشاره به حضور پزشکان متخصص در میان دانشجویان جهادگر، انجام تست پاپ اسمیر، حضور پزشک عمومی جهت انجام ویزیت‌های خانگی و تجویز دارو، حضور فوق تخصص غدد اطفال برای معاینه کودکان و متخصص زنان و معاینه و تجویز دارو برای موارد شناسایی شده، غربالگری ویژه عشایر و همچنین برپایی چادر هلال‌احمر جهت غربالگری سایر افراد باقیمانده را از دیگر اقدامات این کارگروه بیان کرد.



 



معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط با بهداشت دهان و دندان، فیشورسیلانت و معاینه برای دختران و پسران ۶ تا ۱۴ سال را از اقدامات کارگروه دندانپزشکی بیان کرد.



 



وی در ادامه تصریح کرد: در کارگروه آموزشی بیش از ۱۰۰ ساعت کلاس آموزشی برای اهالی روستا به خصوص کودکان، دانش‌آموزان، نوجوانان و بانوان با محتوایی شامل آموزش احکام، حفظ، ترتیل و روخوانی قرآن، قصه‌گویی، آموزش زبان، آموزش بهداشت، پرورش خلاقیت (نقاشی، رنگ‌آمیزی و اوریگامی)، پخش فیلم و انیمیشن، مسابقات کتابخوانی، کارگاه‌های هنری( خیاطی، نمددوزی، سرمه‌دوزی، ربان دوزی)، ورزش و سرگرمی برگزار شد.



 



معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ادامه، با اشاره به تجهیز کتابخانه کانسرخ با ۴۰۰ جلد کتاب با محتوای آموزشی، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی بعنوان مهم ترین فعالیت کارگروه فرهنگی جهادگران، بازدیدهای فرهنگی در بیش از ۲۵۰ خانه با هدف  شناسایی مشکلات و معضلات اصلی فرهنگی خانواده‌ها و ارائه راه‌حل‌های برطرف نمودن آن‌ها را با حضور روحانیون و مبلغه‌های مجرب را از جمله فعالیت کارگروه فرهنگی جهادگران برشمرد.



 



وی، رنگ آمیزی و گچ‌کاری مدارس ابتدایی روستاهای کانسرخ و جهانخوش و هم‌چنین رنگ آمیزی مدرسه راهنمایی روستای کانسرخ را از جمله اقدامات کارگروه عمرانی جهادگران بیان کرد.



 



دکتر گیلاسی، همچنین به تشکیل کارگروه کارآفرینی با حضور کارشناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان الیگودرز اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات توجیهی و پرسش و پاسخ در رابطه با روش‌های جدید کشاورزی، دامپروری و باغداری، همچنین زمینه‌های برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت کشت زعفران و گل‌محمدی، پرورش مرغ و بوقلمون، برپایی کارگاه‌های قالیبافی و صنایع خانگی و دامپروری از جمله فعالیت های این کارگروه بود.



 



گفتنی است: یازدهمین دوره اردوی جهادی گروه منتظران آفتاب بسیج دانشجویی دانشگاه از تاریخ ۲۷ مرداد لغایت نهم شهریور ماه جاری در شش روستا از توابع شهرستان الیگودرز برگزار شد.



 



لازم به ذکر است 2548 دانشجو در 51 رشته در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال تحصیل می باشند.



 



 








  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118048
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم