امروز : 31 تیر 1403
  • 1394/11/21 - 15:04
  • 10
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZqGD

آیین گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه برگزار شد

آیین گرامیداشت روز پرستار با حضور رئیس دانشگاه، معاون درمان دانشگاه، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی شهرستان کاشان و جمعی از مسئولین دانشگاه و شهرستان روز چهارشنبه مورخ 21/11/94 در آمفی تئاتر مرکزی برگزار شد...





آیین گرامیداشت روز پرستار با حضور رئیس دانشگاه، معاون درمان دانشگاه، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی شهرستان کاشان و جمعی از مسئولین دانشگاه و شهرستان روز چهارشنبه مورخ 21/11/94 در آمفی تئاتر مرکزی برگزار شد.



به گزارش وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این آیین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس از پرستاران  خدوم دانشگاه تقدیر کرد.



دکتر محمد حسین اعرابی، با اشاره به نقش برجسته و رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) در به ثمر نشستن این انقلاب ابراز امیدواری کرد: قدرشناس نظام و انقلاب و پاسدار خون شهیدان باشیم.



وی، با بیان اینکه شغل پرستاری از مشاغل حساس و کلیدی در امر سلامت و دارای اجر و پاداش زیاد در نزد خداوند متعال است، اظهار داشت: میلاد اسوه صبر و استقامت حضرت زینب (س) را تبریک می گویم و از زحمات خالصانه و بی شائبه شما عزیزان که در بازدیدهای سرزده از بیمارستان شاهد آن بوده ام قدردانی می کنم.



دکتر اعرابی، با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) "پرستاری عبادتی است در تراز عبادات درجه اول"  و فرمایش  رهبر عزیزمان (مدظله العالی) "هر حرکت انسانی پرستار برای بیمار یک حسنه است" تصریح کرد: در زمان خستگی و سختی از سخنان ائمه و بزرگواران یاد کنید.



وی، با بیان اینکه شغل پرستاری در زمره اعمال صالح است، اظهار داشت: دعای بیماران همیشه بدرقه راه شماست و شما با انتخاب این شغل شاهد آثار ماندگاری که در نزد خداوند باقی است در زندگی خود می باشید.



ریاست دانشگاه، با اشاره به نقش به سزای پرستاران در اجرای طرح تحول سلامت و برنامه اعتبار بخشی بیمارستانها اذعان داشت: تمام تلاش مسئولین دانشگاه در جهت ایجاد زمینه ای برای کاهش سختی ها و خستگی شما عزیزان است.



وی، بهره برداری از دانشکده پرستاری، استخدام رسمی 253 نفر پرستار، انعقاد قرارداد با بیش از 200 پرستار به صورت طرحی و شرکتی، بهینه سازی پایگاه پرستاری، اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای و ... را از اقدامات دانشگاه برای جامعه پرستاری دانشگاه در سال های اخیر برشمرد.



دکتر اعرابی، با اشاره پتانسیل علمی خوب دانشگاه در این راستا ابراز امیدواری کرد: مسئولین و اعضای هیأت علمی دانشکده پرستاری مامایی در ارتقای علمی پرستاران و دانشجویان این رشته تلاش کنند.



وی، ضمن تاکید بر لزوم واگذاری برخی از خدمات درمانی از جمله home care(مراقبت و خدمات  پرستاری در منزل)  اظهار داشت: این امر نیاز به بستر سازی دارد و دانشگاه نیز تمام حمایت های  خود را از این موضوع خواهد کرد.



معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه کاشان نیز در این آیین، ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، روز پرستار را تبریک گفت و از تلاش های پرستاران در عرصه سلامت تقدیر کرد.



دکتر حمیدرضا مومنیان یکی از برجسته ترین خدمات دولت تدبیر و امید (دولت یازدهم) را طرح تحول در نظام سلامت جامعه دانست و افزود: آثار و برکات این طرح هم اکنون در کل کشور مشهود است و موجبات رضایت مندی مردم  قدرشناس ایران اسلامی را فراهم آورده است.



وی، با اشاره به نقش برجسته پرستاران در این طرح پر برکت، پرستار را نماد صبر و استقامت دانست و افزود: تلاش و مجاهدت های این عزیزان در مراکز درمانی مطمئنا در درگاه حق تعالی مورد قبول است و امیداست بتوانیم گوشه ای از زحمات آنان را جبران کنیم.



دکتر افشار مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم، با اشاره به اعتبار و ارزش شغل پرستاری و نقش بی بدیل پرستار برای آرامش و درمان بیماران، روز پرستار را تبریک گفت و از تلاش پرستاران خدوم تقدیر و تجلیل کرد.


 گفتنی است در این آیین که به همت معاونت درمان دانشگاه و سازمان تامین اجتماعی برگزار شده بود به حدود40 نفر از پرستاران برگزیده دانشگاه، 3 نفر از پرستاران برگزیده بیمارستان خصوصی میلاد، یک نفر پرستار برگزیده مجتمع درمانی پارسیان و 5 نفر از کادر پرستاری سازمان تامین اجتماعی با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.


 



 











  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 115849
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم