امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/04/25 - 12:31
  • 11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZD8j

استفاده از ماسک باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود

معاون درمان دانشگاه گفت: در راستای جلوگیری از افزایش ابتلا به بیماری کووید 19، استفاده از ماسک باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود...




معاون درمان دانشگاه گفت: در راستای جلوگیری از افزایش ابتلا به بیماری کووید 19، استفاده از ماسک باید به سبک زندگی مردم تبدیل شود.



به گزارش وب دا، دکتر محمد حاجی جعفری به افزایش مبتلایان به کووید19 در منطقه اشاره کرد و افزود: موارد ابتلا به ویروس کرونا بعد از ماه رمضان، به دلیل برگزاری مراسم عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی بیشتر شده است.



وی با اشاره به عدم حضور در تجمعات به ویژه اگر در فضای سرپوشیده، یادآور شد: البته رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها نیز سهم بسزایی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید 19 دارد.



دکتر حاجی جعفری تصریح کرد: چنانچه فرهنگ استفاده از ماسک را با قدرت اجرا کنیم، قطعا در هفته‌ های آینده شاهد کاهش موارد بستری در بیمارستان‌ها خواهیم بود.



 وی اظهار داشت: اگر در جمعی چهار نفر ماسک زده و یک نفر ماسک نزده و مبتلا باشد، می‌ تواند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کسانی که ماسک زده‌اند را هم مبتلا کند، بنابراین تذکر دادن به کسانی که ماسک نمی‌زنند توسط خود مردم می‌تواند کمک کننده باشد.



معاون درمان با اشاره به بدون علامت بودن ۸۰ درصد از افراد مبتلا، تاکید کرد: درصورتی که بیمار دارای علائم وخیم باشد حتما به بیمارستان مراجعه کند و افراد با علائم مختصر طبق پروتکل های بهداشتی در منزل بمانند.



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119680
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم