امروز : 01 مرداد 1403
  • 1398/08/12 - 10:47
  • 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZPYj

اصلاح سبک زندگی بهترین راه پیشگیری از دیابت است

رئیس دانشگاه اظهار داشت: اصلاح سبک زندگی بهترین راه پیشگیری از دیابت است...




رئیس دانشگاه اظهار داشت: اصلاح سبک زندگی بهترین راه پیشگیری از دیابت است.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی در نشست انجمن دیابت شهرستان آران و بیدگل و در جمع خیرین سلامت گفت: لازم است تغییر سبک زندگی سالم در منطقه مورد توجه قرار گیرد و شهروندان، ورزش، فعالیت بدنی، تغذیه مناسب و برنامه‌های کاهش استرس را در اولویت زندگی خود قرار دهند.



وی، با اشاره به اینکه چاقی و اضافه‌وزن، چربی خون، کم تحرکی و مصرف دخانیات ازمهم‌ترین عوامل ابتلا به دیابت است اظهار داشت: افراد باید نسبت به آزمایش قند خون اقدام کرده و در صورت قرار داشتن در مرحله پیش دیابت، نسبت به پیشگیری اقدام کنند.



وی افزود: بیماری دیابت یک معضل جهانی است و سازمان بهداشت جهانی هدف اصلی را توقف افزایش دیابت و چاقی تا سال ۲۰۳۰ قرار داده و همه تلاش‌ها در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.





دکتر مروجی تصریح کرد: باید هدف و برنامه‌ریزی اصلی این باشد که چه کارهایی انجام دهیم تا به بیماری دیابت مبتلا نشویم تا در پی آن درگیر درمان و دارو نباشیم.



دکتر مروجی تصریح کرد: دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیک است که به علت کمبود یا نبود انسولین در خون و یا اشکال در کارکرد آن ایجاد می‌شود و هر سه دیابت، نوع‌ یک با عامل توقف تولید انسولین، نوع دوم با عامل مقاومت نسبت به انسولین و دیابت حاملگی خطرناک بوده و مشکلات اساسی را برای بیمار و اطرافیان وی در پی دارد.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118949
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم