امروز : 31 تیر 1403
  • 1399/03/03 - 12:33
  • 5
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zm6j

افتتاح برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" در دانشگاه

برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه امروز مورخ 3/3/99 افتتاح شد...




برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه امروز مورخ 3/3/99 افتتاح شد.



به گزارش وب دا، رئیس دانشگاه در این مراسم اظهار داشت: برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" پنجم آذرماه سال گذشته به صورت پایلوت در دو مرکز خدمات جامع سلامت مهرپرور کاشان و شهید ساکنی آران و بیدگل اجرا شد و اکنون در کلیه مراکز تحت پوشش دانشگاه اجرا می شود.



دکتر سید علیرضا مروجی گفت: بر اساس برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" از درون خانواده ها، یک نفر که از دانش، هوش، توانمندی و مهارت کافی برخوردار است، به عنوان سفیر سلامت انتخاب می شود.



وی گفت: ارتقای دانش سلامت و مهارت فردی، انتقال اطلاعات و دانش سلامت دریافتی به اعضای خانواده و دوستان، رعایت سبک زندگی سالم توسط خود و خانواده، اجرای مداخلات برای پیشگیری، درمان اولیه، توانبخشی و ... از جمله اهداف آموزش به سفیران است.



دکتر مروجی، با اشاره به اهمیت سبک زندگی سالم گفت: حتی امروزه برای کنترل بیماری های واگیر هم نیازمند تغییر سبک زندگی داریم که در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا اهمیت آن را مشاهده کردید.



وی، اجتماعی کردن سلامت، تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم را هدف اصلی این برنامه  عنوان کرد.



رئیس دانشگاه، توانمندسازی فردی برای خود مراقبتی و ارتقای سلامت فردی، حمایت و ارتقای سلامت خانواده، ارتقای سلامت جامعه از طریق همیاری و مشارکت جمعی و اجتماع محور شدن آموزش های دانشجویان علوم پزشکی را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.



 



 






  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119550
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم