امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/07/19 - 13:09
  • 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zxdj

افزایش بستری کودکان زیر ۵ سال مشکوک حاد تنفسی در بیمارستان سیدالشهدا آران و بیدگل

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، از افزایش بستری کودکان زیر ۵ سال مشکوک حاد تنفسی در بیمارستان سیدالشهدا این شهرستان در طی هفته اخیر خبر داد...




معاون درمان شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، از افزایش بستری کودکان زیر ۵ سال مشکوک حاد تنفسی در بیمارستان سیدالشهدا این شهرستان در طی هفته اخیر خبر داد.



به گزارش وب دا، محمدرضا افاضل گفت: بررسی ها نشان می دهد همراهی کودکان بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز خرید، تجمعات و دورهمی های شلوغ خانوادگی بیشترین دلیل زمینه ساز ابتلای آنان به بیماری های تنفسی واگیر می باشد.



وی افزود: برخی از والدین بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه تردد می کنند و با حضور اطفالشان در وسیله نقلیه یا منزل باعث انتقال عامل بیماری به فضای خانواده می شوند.



معاون درمان شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، از والدین عزیز تقاضا کرد شرایط حساس این روزها را بیشتر درک کنند و از حضور غیر ضروری و بدون محافظت در تجمعات پرهیز کنند.





وی تصریح کرد: برای کودک زیر ۵ سال استفاده از ماسک عملاً امکانپذیر نیست و استفاده طولانی در آنان توصیه نمی شود لذا بسیاری موارد می توانند ناقلین خوبی برای انتقال بیماری به افراد مسن تر و مبتلایان به بیماری های زمینه ای باشند.





افاضل یادآور شد: متاسفانه برخی ادعا می کنند علیرغم بی توجهی به تمام توصیه های بهداشتی همچنان سالم هستند! لیکن مهمترین بخش در زمینه بیماری های واگیر مانند کووید 19 این است که با رعایت مسئولیت فردی و اجتماعی خود عامل انتقال بیماری به دیگران از جمله کودکان، بزرگترها و عزیزان خود نباشیم.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119960
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم