امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/03/27 - 14:45
  • 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zo7j

افزایش تعداد تست های مثبت ابتلا به کووید 19 در پنج روز اخیر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تعداد تست های مثبت ابتلا به کووید 19 در پنج روز اخیر افزایش یافته است...



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تعداد تست های مثبت ابتلا به کووید 19 در پنج روز اخیر افزایش یافته است.


دکتر سید علیرضا مروجی در گفتگو با اصحاب رسانه افزود: این افزایش تست های مثبت یک هشدار است و نشان می دهد کرونا هنوز در جامعه هست، به طوری که در پنج روز اخیر تست های مثبت از 3 عدد در روز به 35 مورد مثبت افزایش یافته است.



دکتر مروجی، افزایش تعداد تست های مثبت در آزمایشگاه منطقه را نشانه دو موضوع دانست و تصریح کرد: از یک سو سیستم قدرتمند سلامت بیماران را شناسایی می کند و با شناسایی زوهنگام، ضمن پیشگیری بیماران سریع تحت درمان قرار می گیرند.



دکتر مروجی، ادامه داد: از سوی دیگر این موارد مثبت نشان می دهد بیماری کووید 19 هنوز در جامعه هست و بایستی تعامل و مشارکت مسئولین، مردم و رسانه ها تداوم داشته باشد تا روزهای سخت اسفند و فرودرین سال گذشته اتفاق نیفتد.



 وی، دلیل عدم نیاز مبتلایان به بستری در بیمارستان را پیگیری و کنترل توسط همکاران دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بخش سرپایی در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.



دکتر مروجی، در ادامه با بیان اینکه روند تعداد بستری های جدید بیماری حاد تنفسی افزایش محسوسی نداشته و بین 2 تا 7 نفر متغیر بوده، افزود: تعدادفوتی ها نیز افزایش نداشته و بین صفر تا 2 نفر در 10 روز اخیر بوده است.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در پایان از زحمات پرسنل دانشگاه، رسانه ها، خیرین، مردم و مسئولین در این راستا تقدیر و تشکر کرد.



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119609
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم