امروز : 30 تیر 1403
  • 1399/07/13 - 08:33
  • 10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z9dj

انجام ۱۳۰۰ تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در یک هفته در آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه و سرپرست آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان، از انجام ۱۳۰۰ تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در یک هفته در آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان خبر داد...




مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه و سرپرست آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان، از انجام ۱۳۰۰ تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در یک هفته در آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان خبر داد.



به گزارش وب دا، دکتر حسن احترام اظهار داشت: بر این اساس، روزانه حدود ۲۰۰ تست آزمایش تشخیص کرونا در کاشان انجام می شود.



وی، به انجام این تست ها در آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه جزء شبکه تشخیص کرونا ویروس کشور است و در دو شیفت صبح و عصر به بیماران بستری و مراجعین سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته (سپهری) خدمت ارائه می دهد.



دکتر احترام، در مورد هزینه تست تشخیصی مولکولی کووید ۱۹اظهار داشت: هزینه‌ها در بخش خصوصی دارای مجوز حدود ۵۹۰ هزار تومان است و در بخش دولتی نیز در صورتی که با تشخیص پزشک انجام شود، رایگان می باشد.



وی، رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله با دیگران و زدن ماسک را بهترین راه مقابله با این ویروس عنوان و تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، فشار بالایی را به کادر درمان و همچنین سیستم آزمایشگاهی، تجهیزات و امکانات این حوزه وارد می‌کند.



دکتر احترام ادامه داد: افرادی مانند مسافرین پروازهای خارجی و ... که در پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت جهت انجام آزمایش PCRقرار می گیرند، می توانند از خدمات بخش خصوصی دارای تاییدیه از انیستیتو پاستور و آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت که اسامی آنها در سایت وزارت بهداشت اعلام شده، استفاده کنند.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 119937
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم