امروز : 01 مرداد 1403
  • 1398/02/09 - 10:27
  • 9
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZsSj

اولین کنگره ملی نماز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز به کار کرد

اولین کنگره ملی نماز با رویکرد پژوهش های میدانی با حضور امام جمعه موقت تهران، امام جمعه کاشان، رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، فرماندار ویژه کاشان، معاونین دانشگاه، اصحاب فرهنگی و رسانه و جمعی از مسئولین کشوری و شهرستان دوشنبه 9/2/98 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز به کار کرد...




اولین کنگره ملی نماز با رویکرد  پژوهش های میدانی با حضور امام جمعه موقت تهران، امام جمعه کاشان، رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، فرماندار ویژه کاشان، معاونین دانشگاه، اصحاب فرهنگی و رسانه و جمعی از مسئولین کشوری و شهرستان دوشنبه 9/2/98 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز به کار کرد.



به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این نشست، ضمن تشکر از حضور میهمانان و برگزار کنندگان این کنگره، اظهار داشت: طبق آیات قرآن و سخنان اهل بیت نماز ستون دین است و قلب ها با ذکر خداوند اطمینان می یابند.



دکتر ابراهیم کوچکی، با بیان اینکه نماز ذکر الله است، گفت: هرچی از نماز و اقامه آن دورشویم فساد، فحشاء و منکر در جامعه بیشتر می شود.



وی، یکی از علل مشکلات جامعه را عدم توجه به نماز بیان کرد و افزود: باید برنامه ریزی و اقدامات لازم در توجه دانشجویان به این امر صورت پذیرد و بایستی اقدامات زیادی را در توسعه امر نماز انجام دهیم.



دکتر کوچکی، با اشاره به استعانت جستن از نماز در امور تصریح کرد: امربه معروف واجب است و نماز یکی از امرهای معروف است که بایستی در این راستا از خانواده، دوستان و آشنایان شروع کنیم و همدیگر را به نماز امر کنیم.



وی، ضمن اشاره به شهادت ائمه اطهار (ع) در وقت نماز، این موضوع را نشان دهنده اهمیت نماز دانست و به فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم اشاره کرد: "از من نیست کسی که نماز را سبک بشمارد. به خدا قسم هر کس نماز واجبش را از اول وقت، به تأخیر بیندازد، در حوض کوثر نزد من نخواهد آمد و شفاعت من در روز قیامت نصیب او نمی گردد".



 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه به پژوهش انجام شده و برخی از نتایج آن در بین سال های 90 تا 95 اشاره کرد و گفت: سن شروع نماز خواندن در بین دانشگاهیان پایین تر از جامعه است.



وی، به نتایج در خصوص شرکت در نماز جماعت اشاره کرد و گفت: شرکت در نماز جماعت در بین دانشگاهیان کمتر از جامعه است و بایستی در زمینه امکانات و زمان برگزاری در دانشگاه اقدامات لازم انجام شود.



دکتر کوچکی، شرکت در نماز جمعه را در دانشگاهیان بهتر از جامعه عنوان کرد و گفت: خواندن نمازهای واجب روزانه در بین جامعه و دانشگاهیان در این مدت کمتر شده است.



وی اظهار داشت: همچنین نماز شب و تعقیبات بعد از نماز در بین جامعه و دانشگاهیان کاهش یافته است.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ادامه داد: باید دید چه عواملی باعث کمرنگ شدن نماز در جامعه و دانشگاهیان شده است و برای توسعه نماز و رفع مشکلات از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.



وی، انجام اقدامات فرهنگی از سنین پایین را ضروری دانست و اظهار داشت: خداوند نعمت های بی شمار زیادی به انسان عطا کرده و ذره ذره این هستی، مفید و با هدف خلق شده است، به طوری که می توان با داشتن چشمی بینا و گوشی شنوا تمامی خواسته های خود را به عینیت درآورد. به همین خاطر کاری مانند نماز تنها فقط برای شکرگزاری از خالق هستی و عبادت او است.



دکتر کوچکی، با بیان اینکه ارزش و اهمیت نماز در دین اسلام به نسبت سایر فرایض دینی بالاتر و بیشتر است، تصریح کرد: نماز به اندازه‌ای اهمیت دارد که ترک آن، بلا و سوء را به دنبال دارد.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در پایان از میهمانان، شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این کنگره دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.



لازم به ذکر است از 103 مقاله ارسال شده به این کنگره، 90 مقاله پذیرفته شده که 20 مقاله جهت سخنرانی و 70 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شده است.







 



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118587
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم