امروز : 01 مرداد 1403
  • 1398/08/04 - 10:49
  • 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZsYj

بروز اکثر مسمومیت ها ناشی از عدم آگاهی خانواده ها

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بروز اکثر مسمومیت ها ناشی از عدم آگاهی خانواده ها دانست...




 مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بروز اکثر مسمومیت ها ناشی از عدم آگاهی خانواده ها دانست.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر محمد حسین خیاط کاشانی، با بیان اینکه شعار هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها در سال جاری (یکم تا هفتم آبان)  "با افزایش آگاهی، مانع از بروز مسمومیت شویم!» اعلام شده، گفت: انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی در راستای افزایش دانش عمومی علاوه بر کاهش مسمومیت ها و تبعات آن در جامعه و خانواده ها، کمک شایانی به کاهش هزینه های بهداشتی درمانی و تجربه زندگی سالم تری برای شهروندان می شود.



وی، شیوه های جدید زندگی ماشینی و دسترسی آسان به انواع مواد شیمیایی، داروها، شوینده ها، سموم و ... بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری، مصرف، عوارض، خطرات آنها را یکی از علل بروز مسمومیت ها برشمرد.



دکتر خیاط افزود: وقوع مسمومیت‌های حاد و مزمن در کارگران شاغل در کارخانه‌های صنایع شیمیایی از یک‌سو و استفاده از وسایل گازسوز، مواد شیمیایی و شوینده در منازل و فقدان آگاهی‌های کافی در اغلب خانواده‌ها از سوی دیگر، خطرات جدی را متوجه آنان می‌کند، همچنین سوءمصرف مواد مخدر و محرک، خود می‌تواند عامل بروز مسمومیت با این مواد باشد.



دکتر خیاط کاشانی در پایان اظهار امیدواری کرد با مشارکت عمومی و سایر نهادهای ذیربط نظیر صدا و سیما، شهرداری‌ها، اداره آموزش و پرورش گامی موثر در جهت اصلی ترین اهداف برگزاری هفته مذکور که همان ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌ها می باشد، برداشته شود.



 برشور:  "راهنمای پیشگیری از رایج ترین مسمومیت ها"




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 118929
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم