امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/08/02 - 12:09
  • 6
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZKrj

بروز اکثر مسمومیت ها ناشی از عدم آگاهی خانواده ها/ دوازدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها یکم تا هفتم آبان ماه

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر اظهار داشت: بروز اکثر مسمومیت ها ناشی از عدم آگاهی خانواده ها می باشد...




مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر اظهار داشت: بروز اکثر مسمومیت ها ناشی از عدم آگاهی خانواده ها می باشد.



به گزارش وب دا، دکتر محمد حسین خیاط کاشانی، با اشاره به اینکه دوازدهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت ها (یکم تا هفتم آبان) همه ساله توسط مرکز اطلاع رسانی دارو و سمومDPIC  معاونت های غذا و دارو انجام می شود، گفت: به دلیل شیوع بالای مسمومیت دارویی در کشور، شعار هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها در سال جاری همانند سال گذشته «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم!» اعلام شده است.



وی، انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی در راستای افزایش دانش عمومی را علاوه بر کاهش مسمومیت ها و تبعات آن در جامعه و خانواده ها، کمک شایانی به کاهش هزینه های بهداشتی درمانی دانست و افزود این موضوع باعث می شود شهروندان، زندگی سالم تری را  تجربه کنند.



دکتر خیاط، شیوه های جدید زندگی ماشینی و دسترسی آسان به انواع مواد شیمیایی، داروها، شوینده ها، سموم و ... بدون داشتن اطلاعات کافی از نحوه نگهداری، مصرف، عوارض و خطرات آنها را یکی از علل بروز مسمومیت ها دانست.



وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با مشارکت عمومی و سایر نهادهای ذی ربط نظیر صدا و سیما، شهرداری‌ و اداره آموزش و پرورش گامی های موثری در راستای اصلی ترین اهداف برگزاری هفته مذکور که همان ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت‌ها می باشد، برداشته شود.




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117463
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم