امروز : 03 مرداد 1403
  • 1396/12/23 - 10:57
  • 6
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z4wj

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیش از 96 درصد مردم منطقه کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه، از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیش از 96 درصد مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد...




معاون بهداشتی دانشگاه، از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیش از 96 درصد مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.



به گزارش وب دا، دکتر سید علیرضا مروجی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت  برای 460 هزار نفرازجمعیت تحت پوشش دانشگاه با راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت (سیب)، به ارائه و ثبت بیش از 7 میلیون خدمت در سامانه یکپارچه بهداشت تاکید کرد.



وی، اجرای برنامه خدمات نوین سلامت، ارائه خدمات غربالگری، مراقبت و درمان بیماری های فشارخون، دیابت در مراکز خدمات جامع سلامت توسط مراقبین سلامت به صورت رایگان،  خطرسنجی دیابت، فشارخون و چربی خون، اجرای برنامه غربالگری سرطان در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان، غربالگری 3800 زوج متقاضی ازدواج جهت پیشگری از بیماری تالاسمی، پیشگیری از تولد 40 کودک مبتلا به بیماری بتاتالاسمی ماژور، ارایه خدمات غربالگری، مراقبت و درمان بیماری های کم کاری مادرزادی تیروئید و فنیل کتونوری و اجرای پایلوت برنامه ادغام طب ایرانی درسطح اول نظام ارائه خدمات سلامت را از جمله اقدامات دانشگاه در برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت عنوان کرد.



 



***کاهش 280 میلیارد ریال پرداختی از جیب مردم از اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان



 وی، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان گفت: نزدیک به 280 میلیارد ریال میزان پرداختی از جیب مردم این منطقه در بخش دندانپزشکی از زمان آغاز این طرح تاکنون کاهش یافته است.



دکتر مروجی تصریح کرد: 11 واحد دندانپزشکی از زمان اجرای طرح تحول سلامت تا کنون در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی تجهیز و راه اندازی شده در حالی که پیش از اجرای این طرح هیچ مرکزی روستایی در این زمینه وجود نداشت.



وی ادامه داد: واحدهای دندانپزشکی تجهیز و راه اندازی شده در مرکزهای جامع سلامت شهری نیز پیش تر سه مرکز بود که از زمان آغاز طرح تحول سلامت به 9 مرکز افزایش یافت.



معاون بهداشتی یادآورشد: سه مرکز جامعه سلامت شهری امام علی )(ع)، گلابچی و پامیلی نیز برای ارتقا و ارائه خدمات بیشتر در شهرهای کاشان و آران و بیدگل به صورت 2 نوبت خدمات دندانپزشکی ارائه می دهند.



وی اذعان داشت: طرح تحول نظام سلامت از موفق ترین برنامه های عملیاتی دولت در حوزه بهداشت و درمان می باشد و خدمات مناسبی در این قالب تاکنون به قشرهای مختلف مردم از جمله در زمینه بهداشت دهان و دندان ارائه شده است.



دکتر مروجی همچنین گفت: انجام 85 هزار و 539 مورد وارنیش فلوراید دانش آموزان پایه اول تا هفتم، ارائه 13 هزار و 589 مورد خدمت فیشور سیلنت به گروه 6 تا 12 سال، توزیع سه هزار و 720 عدد مسواک و خمیردندان در مدارس نقاط محروم شهری و روستایی و 12 هزار و 900 مورد ترمیم دندان های پوسیده دانش آموزان دوره ابتدایی از جمله خدمات دندانپزشکی ارائه شده در قالب طرح تحول سلامت می باشد.



 



***ایجاد و فعالیت معاونت اجتماعی



دکتر مروجی، در ادامه به ایجاد معاونت اجتماعی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: این معاونت آسیب های اجتماعی و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت مانند فقر، تحصیلات، تفریحات و فرهنگ عمومی جامعه را بررسی و برای کاهش این آسیب ها مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد.



معاون بهداشتی دانشگاه، تشکیل کانون های اجتماع محور سلامت با همکاری شهرداری، گروه های خودیار، موسسات خیریه بیمارستانی و مجمع سلامت را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی عنوان کرد.



 




  • گروه خبری : پایگاه خبری وب دا کاشان
  • کد خبر : 117709
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم